|
|
|
|
|
|
|
South Asian Modern Social Historiography and Gender
|
|
|
ジェンダーの視角から南アジア近現代史を論じた先行研究の蓄積を吸収するとともに、それらの知見を演習参加者の研究テーマにいかに取り込めるかを考え、独自の観点を確立する
|
|
|
To enlarge and deepen the knowledge on the historiography of modern South Asia and to polish the ability as well as the sensibility of rethinking South Asian modern history from the perspective of gender.
|
|
|
南近現代に関するジェンダー史の重要な先行研究を輪読し、議論する。演習参加の研究テーマについて、随時、報告と討論を行う
|
|
|
To critically read the existing studies on South Asian modern history from the perspective of gender and to establish the original argument.
|
|
|
|
|
①南アジア近現代史に関してジェンダー史の確立に寄与した主要な先行研究を読み、批判的に検討する ②参加者の研究テーマにそって報告する
|
|
|
1-3 Reading the important and influential studies on gender and history. 4-15 Reporting participants' own research project.
|
|
|
報告と議論の参加によって、先行研究の理解と批判的な思考力量をみる(80%) 研究テーマに関するレポートの提出(20%)
|
|
|
Quality of the report and discussion during the classes 80% Written report 20%
|
|
|
|
Participants are required to attend the class after the texts.
|
|
|
|
Fairly well ability of reading English texts.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|