|
|
|
|
|
|
|
Interdisciplinary Seminar
|
|
|
様々な研究分野を持つ後期課程大学院生が、文化交流の視野をもってそれぞれの研究を発表しあうことによって、文化研究全般への認識を深める。またアクティブ・ラーニングとして半期に一度ずつ学会への参加を義務づけることとする。
|
|
|
To deepen the recognition of culture by having intercourse with graduate students who are studying different fields of culture.
|
|
|
授業は後期課程大学院生の発表と、ゲストの講演によって構成される。
|
|
|
Students make presentations on the study of their own fields, and teacher gives advice to them.
|
|
|
|
Universality and locality of culture, Diversity of culture, Interaction between different cultures
|
|
|
授業は第6限に総合文化研究所でおこなわれる。内容は参加者の研究発表とそれにつづく討議、及びOB・ゲストの講演を交互に組み込み、多様な文化研究のあり方に触れていく。
|
|
|
Students make presentations on the study of their own fields, and teacher gives advice to them. In addition to it, we will invite some guest speaker of some cultural field from outside.
|
|
|
自身の研究発表(70%)と授業への参加の姿勢(30%)による。
|
|
|
70%:Presentation 30%:Attitude at class
|
|
|
とくに要しないが、世界の文化現象に幅広い関心をもつことが望まれる。
|
|
|
Special preparation is not necessary.
|
|
|
博士後期課程の大学院生であれば、専門に関係なく履修することができる。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|