|
|
|
|
|
|
|
About African Women's condition (2) : the case of Uganda
|
|
|
テキストに指定している本を参加者とともに輪読し、ウガンダの女性の処遇について、歴史的文脈のなかで現在の状況を理解できるようにし、また自らの問題意識をひきだせるようにする。
|
|
|
Through reading the text book together with participants, students should try to understand the social, cultural and economic condition for the women in Eastern African countries. And then each student should get at least a point of view of their own to engage with African Studies.
|
|
|
ウガンダはイギリスの植民地化を経験し独立したのちも、くりかえされる軍事クーデターを経験した。その歴史のなかで、女性たちの処遇はいかに変化してきたか。テキストを中心に購読し、ひとつのケースとして理解を深める。
|
|
|
Uganda experienced Military coup several times even after independence from Britain. Through such a history, how the women’s conditions are changing? We try to learn and study the case of Uganda.
|
|
|
|
Women, Gender, Colonized experience, History, Uganda 女性、ジェンダー、植民地化、歴史、ウガンダ
|
|
|
第1回 オリエンテーション 第2回 原典講読1 第3回 原典講読2 第4回 原典講読3 第5回 原典講読4 第6回 原典講読5 第7回 原典講読6 第8回 原典講読7 第9回 原典講読8 第10回 原典講読9 第11回 原典講読10 第12回 原典講読11 第13回 原典講読12 第14回 原典講読13 第15回 まとめ
|
|
|
1. Introduction 2. Reading1 3. Reading2 4. Reading3 5. Reading4 6. Reading5 7. Reading6 8. Reading7 9. Reading8 10. Reading9 11. Reading 10 12. Reading 11 13. Reading 12 14. Reading 13 15. Review
|
|
|
|
Report 60%、Participation 40%
|
|
|
次回購読する箇所は熟読してくること。担当になった場合は熟読の上レジュメを用意し、プレゼンの準備をする。
|
|
|
Peruse each chapter of the book. If you become responsible for providing a resume on the chapter, prepare for the presentation .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|