|
|
|
|
|
|
|
|
今日の文化研究の理論的・歴史的アプローチを、参加学生が自分で選んだ研究書を精読することで、そのフレームワークを習得する。
|
|
|
The goal of this lecture is to master how to understand critical race theory.
|
|
|
参加学生が修士論文を執筆するのに参照となる研究をを選び、授業で各自がその研究書について報告を行って書評論文(1万2千字程度)を執筆し、合評会を行う。
|
|
|
Weekly seminars will include the reading of one to two case studies and/or peer reviewed journal articles, followed by open discussions.
|
|
|
文化理論、カルチュラル・スタディーズ、ポストコロニアル、
|
|
|
culture representation etnicity minority migration imigrant emigrant
|
|
|
講義のイントロダクション 研究書の報告① 研究書の報告② 研究書の報告③ 研究書の報告④ 研究書の報告⑤ 研究書の報告⑥ 研究書の報告⑦ 研究書の報告⑧ 書評の合評会⑨ 書評の合評会⑩ 書評の合評会⑪ 書評の合評会⑫ 書評の合評会⑬ 書評の合評会⑭ 書評の合評会⑮
|
|
|
1.Intorduction 2.Presentation and discussion 3.Presentation and discussion 4.Presentation and discussion 5.Presentation and discussion 6.Active learning 1 Each student is required to write and submit a short paper on a course seminar. 7.Presentation and discussion 8.Presentation and discussion 9.Presentation and discussion 10.Presentation and discussion 11.Active learning 2 Each student is required to write and submit a short paper on a course seminar. 12.Presentation and discussion 13.Presentation and discussion 14.Presentation and discussion 15.Presentation and discussion
|
|
|
発表(30%)、ディスカッションへの参加度(20%)、指定図書の書評論文(1万2千字程度)(50%)で総合的に評価する。
|
|
|
Course grade will be determined as follows: presentaion (30%) class participation(20%) final report (50%)
|
|
|
担当する研究書の発表の事前準備は当然だが、書評論文を書くための資料調査や、他の学生の報告や書評論文に関しても十分な理解を前もって行うことが求められる。
|
|
|
Read the assigned readings and be able to address the questions given for those readings for each class session.
|
|
|
初回に発表担当を決めるので、受講希望者は必ず出席すること。 また、取り上げる県境書に関しては、春学期から李にオフィスアワーなどを使って相談し、十分吟味しておくこと。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|