|
|
|
|
|
|
|
Language Teaching Research: Independent Studies 1
|
|
|
言語教育学に関する先端的研究について学び、高度な専門的知識を深めること。
|
|
|
To deepen knowledge in language pedagogy through conducting research, writing a research paper, and presenting research findings.
|
|
|
下記のいずれかの履修内容を受講者が選択する。 1.文献研究 2.実証研究
|
|
|
Students may select from the following options 1.Literature Review Study 2.Empirical Study
|
|
|
|
second language learning and teaching
|
|
|
博士論文を執筆する準備として、受講者の研究課題に関連する言語教育に関わる研究調査を行い、研究論文執筆を行う。また、研究成果を学会あるいは研究会等で発表報告する。
受講者は博士論文の執筆段階に応じて、下記のいずれかの形で履修内容を選択することができる。
1.文献研究 自身の研究課題に関連する文献を要約・整理・考察し、研究課題の先行研究を概観する論文を書き上げ、発表する。
2.実証研究 自身の研究課題に関連する実験または調査を行い、その分析結果を論文に書き上げ、発表する。
詳細については初回授業にて説明する。
|
|
|
As part of the process of writing up one's PhD dissertation, students may select one of the following options.
1. Literature Review Study Students may opt to conduct a comprehensive literature review on themes related to the research topic of their PhD dissertation, write up a literature review paper, and present it at a conference or the like.
2. Empirical Study Students may opt to conduct some kind of investigation related to the research topic of their PhD dissertation, write up an empirical research paper, and present findings at a conference or the like.
Details will be explained in the first class.
|
|
|
研究の進捗状況の報告(40%)、研究論文(40%)、研究発表(20%)により総合的に評価する。
|
|
|
Assessment will be based on regular reports of research in progress (40%), the final research paper (40%), and research presentation (20%).
|
|
|
定期的に行う研究の進捗状況の報告に向けて、文献調査あるいは実験調査を着実に進めること。
|
|
|
Students are required to constantly conduct research and report on its progress.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|