|
|
|
|
|
|
|
Seminar for MA thesis in Intercultural Psychology/Education 1
|
|
|
受講生が各自の研究計画に沿って、研究プロジェクトを遂行し、修論のドラフトを作成する。
|
|
|
To accomplish your research project and write a draft of MA thesis, based on your research plan.
|
|
|
受講生が各自の研究計画を作成し、それを基に研究プロジェクトを進める。授業ではその経過を詳細に報告し、修論を書き進める。
|
|
|
Your are expected to report details of the process of updating your research project, and start writing MA thesis.
|
|
|
|
Autonomous learning/research, peer support, peer review
|
|
|
1.研究計画書の提出(アクティブラーニングとして授業開始前に完成させておく)、オリエンテーション 2.文献探索、文献リストの作成(アクティブラーニング) 3.参考文献検討 4.参考文献検討 5.参考文献検討 6.参考文献検討(アクティブラーニング) 7.研究方法の検討 8.研究方法の検討 9.研究方法の検討 10.パイロット調査報告、分析検討 11、パイロット調査報告、分析検討 12.本調査実施準備 13.本調査実施準備 14.本調査報告 15.本調査報告
|
|
|
1. Submission of the original research plan (Complete it before the first class as an active learning), Orientation. 2. Literature search, Writing a list of literature (Active learning) 3~6. Literature review 7~9. Research method 10~11. Report the pilot study, examination of the analysis 12~13. Preparation of the research 14~15. Report of the research
|
|
|
発表、提出物、他の学生に対する協働姿勢、進捗状況などを総合的に評価する。
|
|
|
Based on the presentation, tasks, attitudes toward products of others, etc.
|
|
|
・前回何が問題となり、何に疑問を感じたか、前回から今回まで何をしたか、次の週までに何をするかを、自ら進んで報告していけるように準備すること。
|
|
|
You are required to report every week, about 1)what were the issues of discussion and what you thought in the seminar last week, what you have done after the last seminar, and what you will do this week.
|
|
|
当該教員を指導教員とし、修士論文を執筆する学生のみが履修できる。
|
|
|
This seminar is only for students who are going to write a MA thesis under my supervision.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|