|
|
|
|
|
|
|
The Study in Japanese Language Pedagogics 2
|
|
|
修士論文の完成を目指して、各受講者が研究計画を立て、遂行する。
|
|
|
To deepen knowledge in Japanese Language Pedagogics , especially in pragmatics. To develop reading and analytic skills of research in the field. To conduct original research and write an MA thesis.
|
|
|
各自の研究計画にもとづき、研究プロジェクトを遂行する。授業では進捗状況を報告、参加者とディスカッションを行う。 最終的に修士論文を完成させる。
|
|
|
Students will conduct research and complete a Master's thesis.
|
|
|
|
|
|
・Students will review previous studies related to their research topic, and plan and conduct their original research. ・In class, students will be required to report on the progress of their studies. ・Class discussion will be held to consider how the study may be improved.
|
|
|
研究計画、先行研究のまとめ方、アクティブ・ラーニングの提出状況、授業におけるディスカッションへの参加意欲等によって総合的に評価する。
|
|
|
|
事前学習:各自の研究の進捗状況を把握し、課題や疑問点をまとめておく。 事後学習:授業受けたコメントを振り返り、示された課題について次の授業までにまとめておく。
|
|
|
Students must be ready to report on their progress every week.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|