|
|
|
|
|
|
|
|
各自の研究テーマについて、問題設定の仕方、先行研究の把握、資料の分析方法を理解し、論文執筆の基本的なルールを身につけることを達成の基準とします。
|
|
|
Students understand how to set a question, how to search previous studies, how to analyze materials on their research themes, and learn basic rules to write master theses.
|
|
|
各自で設定した研究テーマ・問題設定にもとづいて、先行研究や資料の収集・分析をすすめ、研究を深めながら論文を執筆していきます。
|
|
|
Students search and analyze previous studies/reference materials based on their research themes/questions set by themselves, develop their research work, and write their master theses.
|
|
|
|
|
自分が何を書きたいのかを自覚し、研究テーマを鋭く深く絞りこみ、独自の問題設定を提示すること。そのための研究指導・アドバイスをおこないます。 そして、先行研究や関連文献を調べながら、基本となるテキスト・資料を収集・分析していきます。 さらに、中間報告・討議をしながら、論文執筆をすすめます。 2回分のアクティブ・ラーニングを含みます。 (各自の研究テーマに関連する文献・資料の講読やフィールド・ワークとレポート提出など)
|
|
|
Give students advice and guidance so that they should recognize what to write, narrow down their research themes, and set their unique questions. Collect previous studies and reference materials and analyze them. Work on writing master theses through interim reporting and class-wide discussions. Two active learnings (reading materials, field work, and submitting reports, etc.) are included in this class.
|
|
|
ゼミでの中間報告や討議への参加、研究の進展状況や論文の評価などから、総合的に評価します。
|
|
|
Comprehensive evaluation based on interim report, participation in discussion, the progress of research, and the contents of master theses.
|
|
|
研究テーマ・問題設定を明確にしぼりこむ。先行研究や資料を収集・分析しながら、積極的に研究をすすめる。 研究の構想を、随時レジュメや文章にまとめて提出すること。
|
|
|
Actively work on your research by narrowing down research themes and collecting/analyzing previous studies and materials. Submit a summary of your ideas on research as needed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To be directed according to each student's research themes as needed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To be directed according to each student's research themes as needed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|