タイトル
     2017 年度   総合国際学研究科
  
修士論文修士研究ゼミ2   
時間割コード
610052
担当教員(ローマ字表記)
  岡田 昭人 [OKADA Akito]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
  講義 2 秋学期 金5 -
授業題目(和文)   
専門特殊研究
 
Title(English)   
M.A. Thesis Guidance
 
授業の目標   
古典的なものから最新のものまで、比較・国際教育学領域の理論的な枠組と方法論、教育問題について、履修者の関心に応じて取り上げ、口頭発表やディスカッションを通して分析・検討する。履修者各自の修士論文執筆を充実したものとするための相談や議論の場とする。
 
Goals of the course   
To the latest from the classic ones, methodology, education issues and theoretical framework of comparison and international education area, is taken up in accordance with the interest of the person of study, to analyze and study through discussion and oral presentations. It is a place of discussion and consultation to the one you enrich the master's thesis writing their person of study.
 
授業の概要   
毎回の授業では必ず履修者間におけるディスカッションを採り入れ、自主的に考えることによって本分野の知識を深めていく。
 
Overview of the course   
Deepen the knowledge of the art by incorporating the discussion in courses among always, to think on a voluntary basis in each class.
 
キーワード   
 
Keywords   
think on a voluntary basis
 
授業の計画  
 
Plan   
 
成績評価の方法・基準   
出席、口頭発表、授業への参加により総合的に評価する。


 
Grading system for assessment   
To evaluate the overall attendance, oral presentation, by participation in the class.
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
 
Preview/review   
 
履修上の注意   
適切な理由がなく3回以上欠席したものは、最終成績対象から除外する。
 
Notes   
Students who fail to attend more than three classes, or who fail to submit course assignments without sufficient explanation, will not be allowed to sit for the final examination.
 
教科書  
備考 岡田昭人(2012)『教育の機会均等(仮題)』学文社
石附実監修(1999)『比較・国際教育学』東信堂
馬越徹・今井重孝監訳 ユルゲンシュリーバー編書(2000)『比較教育学の理論と方法』東信堂
箕浦康子(2002)『フィールドワークの技法と実際-マイクロエスノグラフィー入門-』ミネルヴァ書房
Other books when necessary.
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ