|
|
|
|
|
|
|
|
古典的なものから最新のものまで、比較・国際教育学領域の理論的な枠組と方法論、教育問題について、履修者の関心に応じて取り上げ、口頭発表やディスカッションを通して分析・検討する。履修者各自の修士論文執筆を充実したものとするための相談や議論の場とする。
|
|
|
To the latest from the classic ones, methodology, education issues and theoretical framework of comparison and international education area, is taken up in accordance with the interest of the person of study, to analyze and study through discussion and oral presentations. It is a place of discussion and consultation to the one you enrich the master's thesis writing their person of study.
|
|
|
毎回の授業では必ず履修者間におけるディスカッションを採り入れ、自主的に考えることによって本分野の知識を深めていく。
|
|
|
Deepen the knowledge of the art by incorporating the discussion in courses among always, to think on a voluntary basis in each class.
|
|
|
|
think on a voluntary basis
|
|
|
|
|
出席、口頭発表、授業への参加により総合的に評価する。
|
|
|
To evaluate the overall attendance, oral presentation, by participation in the class.
|
|
|
|
|
適切な理由がなく3回以上欠席したものは、最終成績対象から除外する。
|
|
|
Students who fail to attend more than three classes, or who fail to submit course assignments without sufficient explanation, will not be allowed to sit for the final examination.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
岡田昭人(2012)『教育の機会均等(仮題)』学文社 石附実監修(1999)『比較・国際教育学』東信堂 馬越徹・今井重孝監訳 ユルゲンシュリーバー編書(2000)『比較教育学の理論と方法』東信堂 箕浦康子(2002)『フィールドワークの技法と実際-マイクロエスノグラフィー入門-』ミネルヴァ書房 Other books when necessary.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|