|
|
|
|
|
|
|
Korean for Academic Purpose
|
|
|
現地の大学や大学院への留学も想定し、朝鮮語によるレポート・論文の作成及び研究発表ができる表現力を身につけることを目指す。
|
|
|
Be able to write a report and a thesis as well as to make a research presentation in Korean, assuming studying at a university or an graduate school in Korea.
|
|
|
1.初回の授業で各自の研究テーマを決め、それに関する参考文献を調査・選定する。 2.担当者による当該論文の要約・発表の後、全員で討論を行う。日本語の論文の場合は朝鮮語に翻訳し発表する。 3.資料調査の後、研究計画書を作成、朝鮮語で発表する。 4.最終的には自分の研究テーマに合わせて、朝鮮語で論文を作成する練習を行う。
|
|
|
1.Students determine their research themes, and choose materials and papers related to the themes in the first class. 2.The assigned student makes a summary of reference materials and papers, and present it. Then it will be discussed with all students. If the reference materials and papers are written in Japanese, translate them into Korean. 3.After examining the materials, students make a research plan, and give presentation in Korean. 4.Students practice to write a thesis in Korean according to their research themes.
|
|
|
|
Korean for Academic Purpose, writing a thesis, research presentation
|
|
|
第1回 オリエンテーション 第2回 論文作成法講義 第3回 論文作成法講義 第4回 論文講読 第5回 論文講読 第6回 論文講読(アクティブラーニング) 第7回 論文講読 第8回 論文講読 第9回 論文講読 第10回 研究発表 第11回 研究発表(アクティブラーニング) 第12回 研究発表 第13回 研究発表 第14回 研究発表 第15回 総括
|
|
|
01 Orientation 02 Lecture on how to write a thesis 03 Lecture on how to write a thesis 04 Reading papers 05 Reading papers 06 Reading papers(active learning) 07 Reading papers 08 Reading papers 09 Reading papers 10 Research presentation 11 Research presentation(active learning) 12 Research presentation 13 Research presentation 14 Research presentation 15 Summary
|
|
|
|
Presentation, discussion, and report
|
|
|
毎回の授業には、指定した資料をあらかじめ読んだうえで出席すること。
|
|
|
Read the assigned materials prior to the next class.
|
|
|
授業で扱われる資料は大部分朝鮮語の論文であるため、学術資料を読める程度の朝鮮語読解能力を有していること。
|
|
|
Students are required to have abilities to read academic papers/materials in Korean, as most of materials used in the class are written in Korean.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To be directed as needed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|