|
|
|
|
|
|
|
Japanese for Academic Purposes
|
|
|
日本語の学術論文を読解する力、先行研究をまとめ、批評する力、そして論文・研究ノートを執筆する力をつける。
|
|
|
Improving the ability to read, investigate, criticize and write articles in Japanese.
|
|
|
1. 各自の研究テーマに基づいた学術論文を読み、その内容と批評を授業で報告する。 2. 報告後、授業内で討論を行い、論文および各自の研究についての内容を深める。 3. 各自の研究テーマに基づいた研究史を研究ノートとしてまとめるための構想報告を行う。 4. 学術論文の執筆の仕方についての著作を共同で読む。
|
|
|
1. Reading and reporting some articles of student's theme. 2. Discussing the reports. 3. Preparing for writing research notes. 4. Reading a book about academic writing.
|
|
|
|
Reading articles, Writing a research note, Improving Japanese
|
|
|
|
1. Guidance 2. About how to write an article 3. Reports of preceding studies (1) 4. Reports of preceding studies (2) 5. Reports of preceding studies (3) 6. Reports of preceding studies (4) 7. Reports of preceding studies (5) 8. Reading a book about academic writing (1) 9. Reading a book about academic writing (2) 10. Reports about a plan of research note (1) 11. Reports about a plan of research note (2) 12. Reports about a plan of research note (3) 13. Reports about a plan of research note (4) 14. Reports about a plan of research note (5) 15. Summary for writing research note
|
|
|
課題の提出、報告、討論への貢献、研究ノートの提出・報告から総合的に評価する。
|
|
|
Writing reports, contribution through positive attitude in class.
|
|
|
1. 第一回目の授業時に、各自の研究テーマについて報告するので、内容を考えておくこと。 2. 第二回目の授業時に、各自の文献リストを提出するので、準備しておくこと。 3. 討論に備えて他の受講者の研究内容についても把握しておくこと。
|
|
|
In the first class students should report one's own theme, prepare for it. In the second class students should hand in the bibliography, prepare for it. To understand and discuss in the class, prepare not only one's theme, but also other member's theme.
|
|
|
1. 各自の報告ばかりではなく、討論にも積極的に参加すること。 2. 授業計画は受講者の人数により若干変更する場合がある。
|
|
|
Positive participation in discussions.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|