|
|
国際社会の関心事となっている国内紛争の要因や国連などを通じた第三者による紛争解決と紛争後の平和構築支援を分析する視角を学ぶことで、破綻国家や脆弱国家の再建のために取り組まれているさまざまな努力に対する理解を深める。
This intensive three-day course aims to provide students with an analytical framework and models to examine the contemporary issues of international affairs, such as the sources of internal conflict and third-party intervention for conflict resolution and post-conflict peacebuilding. The course will also cover challenges of rebuilding failed or fragile states in the world.
|
|
|
国際社会の関心事となっている国内紛争の要因や国連などを通じた第三者による紛争解決と紛争後の平和構築支援を分析する視角を学ぶことで、破綻国家や脆弱国家の再建のために取り組まれているさまざまな努力に対する理解を深める。
This intensive three-day course aims to provide students with an analytical framework and models to examine the contemporary issues of international affairs, such as the sources of internal conflict and third-party intervention for conflict resolution and post-conflict peacebuilding. The course will also cover challenges of rebuilding failed or fragile states in the world.
|
|
|
紛争解決および平和構築に関する理論的枠組みや分析視角を学ぶとともに、それらを用いて実際の国内紛争や国家建設の過程に当てはめ、その取り組みの実際を検証する。
In this intensive course, the students will learn various analytical tools and conceptual models. Then, they will be given an opportunity to apply these models to a case study of internal conflicts and state building.
|
|
|
紛争解決および平和構築に関する理論的枠組みや分析視角を学ぶとともに、それらを用いて実際の国内紛争や国家建設の過程に当てはめ、その取り組みの実際を検証する。
In this intensive course, the students will learn various analytical tools and conceptual models. Then, they will be given an opportunity to apply these models to a case study of internal conflicts and state building.
|
|
|
紛争解決、平和構築、国家建設、国内紛争、破綻国家、脆弱国家、国連、国連平和活動
Conflict Resolution, Peacebuilding, State-building, Internal Conflict, Failed State, Fragile State, United Nations, UN Peace Operations
|
|
|
紛争解決、平和構築、国家建設、国内紛争、破綻国家、脆弱国家、国連、国連平和活動
Conflict Resolution, Peacebuilding, State-building, Internal Conflict, Failed State, Fragile State, United Nations, UN Peace Operations
|
|
|
DAY 1 (September 19) 14:20-17:30 1: Introduction (Course overview and syllabus review) 導入 2: Key Concepts and Definitions (Chapter 1) 基本概念と定義
DAY 2 (September 20) 10:10-17:30 3: Understanding Contemporary Conflict (Chapter 4) 現代の紛争を理解する(分析枠組みの紹介) 4: Containing Violent Conflict: Peacekeeping (Chapter 6) 平和維持活動 5: Ending Violent Conflict: Peacemaking (Chapter 7) 平和創造(和平交渉) 6: Case Study of Rwandan Genocide ルワンダ虐殺に関する事例研究
DAY 3 (September 21) 10:10-17:30 7-8: Watching Movies on the Case of Rwandan Genocide ルワンダ虐殺に関する映画鑑賞 9-10: Role Play Exercise (Rwandan Genocide) ルワンダ虐殺に関するロールプレイ
DAY 4 (September 22) 12:40-17:30 11: Peacebuilding (Chapter 9) 平和構築 12: Reconciliation (Chapter 10) 和解 13: Conclusion まとめ
|
|
|
DAY 1 (September 19) 14:20-17:30 1: Introduction (Course overview and syllabus review) 導入 2: Key Concepts and Definitions (Chapter 1) 基本概念と定義
DAY 2 (September 20) 10:10-17:30 3: Understanding Contemporary Conflict (Chapter 4) 現代の紛争を理解する(分析枠組みの紹介) 4: Containing Violent Conflict: Peacekeeping (Chapter 6) 平和維持活動 5: Ending Violent Conflict: Peacemaking (Chapter 7) 平和創造(和平交渉) 6: Case Study of Rwandan Genocide ルワンダ虐殺に関する事例研究
DAY 3 (September 21) 10:10-17:30 7-8: Watching Movies on the Case of Rwandan Genocide ルワンダ虐殺に関する映画鑑賞 9-10: Role Play Exercise (Rwandan Genocide) ルワンダ虐殺に関するロールプレイ
DAY 4 (September 22) 12:40-17:30 11: Peacebuilding (Chapter 9) 平和構築 12: Reconciliation (Chapter 10) 和解 13: Conclusion まとめ
|
|
|
Final Report 50% 期末レポート Case Study & Role Play 25% 事例研究とロールプレイ Contribution to the in class discussion 25% 授業中の貢献度
|
|
|
Final Report 50% 期末レポート Case Study & Role Play 25% 事例研究とロールプレイ Contribution to the in class discussion 25% 授業中の貢献度
|
|
|
1994-95年のルワンダ虐殺について、各自で事前学習をしておくこと。 Each student should conduct a preliminary research on the 1994-95 Genocide in Rwanda before the class starts.
|
|
|
1994-95年のルワンダ虐殺について、各自で事前学習をしておくこと。 Each student should conduct a preliminary research on the 1994-95 Genocide in Rwanda before the class starts.
|
|
|
参加型の楽しい集中講義にします。初日に概要を説明します。2日目には理論モデルや分析枠組みを学び、3日目には、それらを用いて、危機的状況下で人命を救う取り組みを検討し、グループ作業やロールプレイを使った疑似体験を通じて学びます。4日目には、紛争後に平和な関係を取り戻すために必要な措置について学びます。
This intensive course will be fun and a participatory one. In Day 1, overview of this course will be provided. In Day 2, we will learn theoretical models and analytical frameworks. In Day 3, application of these tools will be attempted using the interactive format such as group work and role play (simulation) of an emergency situation. In Day 4, we will focus on the efforts to resolve and rebuild a peaceful relationship in a conflict affected society.
|
|
|
参加型の楽しい集中講義にします。初日に概要を説明します。2日目には理論モデルや分析枠組みを学び、3日目には、それらを用いて、危機的状況下で人命を救う取り組みを検討し、グループ作業やロールプレイを使った疑似体験を通じて学びます。4日目には、紛争後に平和な関係を取り戻すために必要な措置について学びます。
This intensive course will be fun and a participatory one. In Day 1, overview of this course will be provided. In Day 2, we will learn theoretical models and analytical frameworks. In Day 3, application of these tools will be attempted using the interactive format such as group work and role play (simulation) of an emergency situation. In Day 4, we will focus on the efforts to resolve and rebuild a peaceful relationship in a conflict affected society.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|