|
|
|
|
|
|
|
Anthropological Theory 2017-1
|
|
|
人文・社会諸科学の中で学際的な性格を強く持つ文化人類学の専門知識とその理論的背景に関する知識を身につけさせる事を目標とする。
|
|
|
The goal of this lecture is to give an overview of anthropological theories.
|
|
|
受講者に文化人類学英語文献を適宜割り当て、口頭発表でまとめてもら、全員でディスカッションを行う。 文献は受講者各自の関心に合わせ選択する。 参考までに、2016年度は、Nigel Rapport & Joanna Overing, 2000, Social and Cultural Anthropology: The Key Concepts を用いた。
|
|
|
Each student is required to give a presentation on anthropological literature in English selected to his/her academic concern. The textbook used last year was Social and Cultural Anthropology: The Key Concepts (Nigel Rapport & Joanna Overing 2000).
|
|
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
オリエンテーション
|
第2回
|
発表1
|
第3回
|
発表2
|
第4回
|
発表3
|
第5回
|
発表4
|
第6回
|
発表5
|
第7回
|
発表6
|
第8回
|
発表7
|
第9回
|
発表8
|
第10回
|
発表9
|
第11回
|
発表10
|
第12回
|
発表11
|
第13回
|
アクティブ・ラーニング1 学内外で開催される文化人類学の公開研究会に出席し、最先端の討議に加わる。
|
第14回
|
アクティブ・ラーニング2 出席した研究会の内容と論点、それに関する自分の見解をまとめ、報告書を作成する。
|
第15回
|
総括
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
introduction
|
2
|
presentation 1
|
3
|
presentation 2
|
4
|
presentation 3
|
5
|
presentation 4
|
6
|
presentation 5
|
7
|
presentation 6
|
8
|
presentation 7
|
9
|
presentation 8
|
10
|
presentation 9
|
11
|
presentation 10
|
12
|
presentation 11
|
13
|
active learning 1 Each student is required to attend a public anthropological seminar held inside or outside TUFS and participate in the floor discussion.
|
14
|
active learning 2 Each student is required to write and submit a short paper on the attended seminar.
|
15
|
review
|
|
|
|
|
発表(60%)、ディスカッション(30%)、アクティブ・ラーニング(10%)により評価する。
|
|
|
Course grade will be determined as follows: presentaion (60%) class participation(30%) active learning (10%)
|
|
|
|
Assigned reading is required.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anthropological literature will be assigned in class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|