|
|
|
|
|
|
|
Gender and sexuality in modern Italy
|
|
|
イタリア近現代史研究におけるジェンダーとセクシュアリティの研究動向、トピックを読み、ジェンダーとセクシュアリティを歴史化することの重要性と課題を議論する。
|
|
|
- to survey the recent studies on gender and sexuality in modern and contemporary Italian historiography - to discuss the importance of historicization fo gender and sexuality and the problems
|
|
|
受講生は以下の英語・イタリア語のテキストから論文を選び、要旨と論点を提示する。また、関心のある地域や時代のジェンダーやセクシュアリティについてトピックを選び、報告する。 Valeria P. Babini, Chiara Beccalossi and Lucy Riall (eds.), Italian Sexualities Uncovered, 1789-1914 (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2015) Anna Rossi-Doria (a cura di), A che punto è la storia delle donne in Italia (Roma: viella, 2003) Genesis, ‘Culture delle sessualità’ XI/1-2, 2012 (Roma: viella)
|
|
|
The attendants make resume and address the points to argue of the following texts, and give presentation on the theme.
|
|
|
|
|
第1回 日程表の作成 第2回 担当者の報告と討論(1) 第3回 担当者の報告と討論(2) 第4回 担当者の報告と討論(3) 第5回 担当者の報告と討論(4) 第6回 担当者の報告と討論(5) 第7回 担当者の報告と討論(6) 第8回 担当者の報告と討論(7) 第9回 担当者の報告と討論(8) 第10回 担当者の報告と討論(9) 第11回 担当者の報告と討論(10) 第12回 担当者の報告と討論(11) 第13回 担当者の報告と討論(12) 第14回 総括討論(1) 第15回 総括討論(2)
|
|
|
1. Introduction 2-13. Presentation and discussion 14. General discussion 15. Conclusion
|
|
|
担当回の発表と期末レポートから総合的に評価します。
|
|
|
On the basis of the presentations and end-term essay
|
|
|
受講生は課題テキストを読み、議論の準備をすること。
|
|
|
Follow the instructions in the class.
|
|
|
イタリア語の既習者である必要はありません。 自分の関心のある地域や歴史と比較しながらテーマを考察すること。
|
|
|
Italian language ability is not necessarily required. Active participation is highly evaluated.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|