|
|
|
|
|
|
|
Nationalism in Iran and Nation-state building
|
|
|
中東諸国のなかで抜群の政治的安定性を持つイランについて、その理由と国民・国家形成の過程を近世にまで遡って検討する。
|
|
|
Iran's political stability is prominent among Middle Eastern countries. In this course, we examine its cause and the process of how the nation and the state was built back in the modern period.
|
|
|
前半は、最新の欧文の研究論文を講読し、これまでの議論を整理する。後半は、関係するペルシア語文献を講読するか、受講生にそれが難しい場合には、中東の他の諸国のナショナリズムに関する研究発表をしてもらう。
|
|
|
In the first half of the course, we read the latest research papers in Western languages, and summarize the arguments so far. In the second half, we plan to read Persian literature related to Iran. If it is difficult for students to read Persian documents, I will ask them to make studies on nationalism of Middle Eastern countries other than Iran, and present them.
|
|
|
|
Iran, Nationalism, nation building
|
|
|
授業は次の計画に従って進める。
第1回 イントロダクション 第2回 アクティブ・ラーニング(1):発表及びコメントの準備 第3回 欧文研究文献講読 受講者による研究内容の発表、およびそれに対するコメントならびに討論 第5回 欧文研究文献講読 第6回 欧文研究文献講読 第7回 欧文研究文献講読 第8回 欧文研究文献講読 第9回 アクティブ・ラーニング(2):発表及びコメントの準備 第10回 ペルシア語文献講読、もしくは、研究発表 第11回 ペルシア語文献講読、もしくは、研究発表 第12回 ペルシア語文献講読、もしくは、研究発表 第13回 ペルシア語文献講読、もしくは、研究発表 第14回 ペルシア語文献講読、もしくは、研究発表 第15回 ペルシア語文献講読、もしくは、研究発表
|
|
|
The course schedule is as follow:
01: Introduction 02: Active learning (1): preparation for presentation and comment 03~08: Reading research literature in Western languages 09: Active learning (2): preparation for presentation and comment 10~15: Reading literature in Persian or research presentation
|
|
|
出席状況、発表、コメントの状況、研究の進捗状況等を勘案し、総合的に評価する。
|
|
|
Comprehensive evaluation based on participation in class, presentation, comments, the progress of research
|
|
|
事前に八尾師誠『イラン近代の原像』を読んで来ること。 事後にはレポートを提出。
|
|
|
Read 八尾師誠『イラン近代の原像』in advance. Submit a report after the class.
|
|
|
|
Be sure to prepare the next class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|