|
|
|
|
|
|
|
Seminar of International Cooperaion
|
|
|
今日国際社会が直面する様々なグローバルイシューについて、社会科学の方法論を用いて、グローバルな視点および地域的な視点からその課題を探求し解決の方途を考察する能力を習得する。
|
|
|
Students will acquire the ability to search problems and to consider solutions about various global issues by using social science methodology.
|
|
|
国際協調を様々なアプローチを用いて分析した文献を講読し、担当学生の報告をもとに論点を整理し、議論を行なう。
|
|
|
We will read literature on multilateral governance of the global population mobility, global environment. Afterwards, we will elucidate a disputed point and have discussion based on a presentation of students in charge. In addition, students will develop group case studies and search for individual research theme .
|
|
|
|
|
第1回 オリエンテーション 第2回 文献講読(1) 第3回 文献講読(2) 第4回 文献講読(3) 第5回 文献講読(4) 第6回 アクティブラーニング(1)先行研究の収集 第7回 文献講読(5) 第8回 文献講読(6) 第9回 文献講読(7) 第10回 文献講読(8) 第11回 文献講読(9) 第12回 アクティブラーニング(2)先行研究の批判的考察 第13回 研究発表(1) 第14回 研究発表(2) 第15回 研究発表(3)
|
|
|
1. Orientation 2. Learning the research methods 3. Active Learning(1) Collecting preceding studies 4. Intensive Reading(1) 5. Intensive Reading(2) 6. Intensive Reading(3) 7. Intensive Reading(4) 8. Intensive Reading(5) 9. Intensive Reading(6) 10. Intensive Reading(7) 11. Intensive Reading(8) 12. Intensive Reading(9) 13. Active Learning(2) Writing a review through critical consideration of preceding studies 14. Research Presentation(1) 15. Research Presentation(2)
|
|
|
毎週の議論への貢献度(50%) 事例研究(報告およびペーパー)の内容(50%)
|
|
|
Contribution to each week's discussion (50%) Evaluation of research presentations and papers (50%)
|
|
|
|
To read the assigned literature in advance.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|