|
|
|
|
|
|
|
Seminar for Gender Studies Ⅱ
|
|
|
ジェンダー・セクシュアリティ研究に関する文献講読と個人報告を通して、修士論文作成・完成のための準備をすすめる。ジェンダーやセクシュアリティにとどまらず、人種主義、植民地主義、民族/国民、階級などの交差や輻輳性に関しても議論していきたい。
|
|
|
Through individual reports and reading of text on Gender and Sexuality Studies, to promote the preparation for the master's thesis creation and completion.
|
|
|
|
an individual report + discussion and Text readings.
|
|
|
|
Gender, gender theory, gender history, sexuality, sexistism, racism, colonialism, ethnic / citizen, class, composite discrimination
|
|
|
1.ガイダンス:スケジュール決定 2.各自の研究計画書の報告 3. 文献講読① 4. 文献講読② 5. 文献購読③ 6. 文献講読④ 7. 個人報告⑴:修士論文中間発表(主にM2〜) 8. 文献講読⑤ 9. 文献講読⑥ 10. 個人報告: 11. 個人報告⑵:修士論文進捗状況の報告(主にM1〜) 12. 個人報告⑶: 13・14 アクティブ・ラーニング:書評論文・小論文などの作成と提出 15. まとめ
|
|
|
1. Guidance: Schedule 2. Report on each research plan 3. Reading text ① 4. Reading text ② 5. Reading text ③ 6. Reading text ④ 7. Individual Report ⑴: Interim Master thesis presentation (mainly M2 ~) 8. Reading text ⑤ 9. Reading text ⑥ 10.Individual Report: 11. Individual Report ⑵: Report on progress status of master's thesis (mainly M1 ~) 12. Individual Report ⑶: 13 · 14 Active · Learning: Preparation and submission of book reviews, essays, etc. 15. Summary
|
|
|
*平常点、報告・議論など授業への貢献度、1〜2回の書評論文・小論文などにより、総合的に評価する。
|
|
|
Contribution to the class, such as papers by 1-2 times attendance rate, such as reporting and discussion, and a comprehensive evaluation.
|
|
|
*事前に文献を講読し、自分なりに整理をして、演習に臨むこと。
|
|
|
* Be sure to subscribe to the literature beforehand, arrange your own opinion, and go to the exercise.
|
|
|
*研究や論文作成において、ジェンダー・セクシュアリティに関する事象をテーマに取り入れる予定であること(必須)。 *M2以上の学生は、学期の途中に、修論中間報告がある。 *M1の学生は、学期の最後に、修論構想発表がある。
|
|
|
* Must be incorporating phenomena related to gender and sexuality as a theme in research and dissertation preparation (essential). * Students over M2 should report critical reviews of prior research on their thesis topics during the semester. * M1 students have submissions such as book reviews of specialized books.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|