|
|
|
|
|
|
|
Seminar for Gender Studies Ⅰ
|
|
|
ジェンダー・セクシュアリティ研究に関する文献講読と個人報告を通して、修士論文作成・完成のための準備をすすめる。ジェンダーやセクシュアリティにとどまらず、人種主義、植民地主義、民族/国民、階級などの交差や輻輳性に関しても議論していきたい。
|
|
|
Through individual reports and reading of text on Gender and Sexuality Studies, to promote the preparation for the master's thesis creation and completion.
|
|
|
|
an individual report + discussion and Text readings.
|
|
|
ジェンダー、ジェンダー論、ジェンダー史、セクシュアリティ、性差別主義、人種主義、植民地主義、民族/国民、階級、複合差別
|
|
|
Gender, gender theory, gender history, sexuality, sexistism, racism, colonialism, ethnic / citizen, class, composite discrimination
|
|
|
1. ゼミのガイダンス:各自の自己紹介、購読文献候補紹介、今後の予定など +レジュメの作成・報告、司会のし方などのレクチャー 2. ジェンダー論に関係する映像作品の鑑賞と相互批評 3. 文献講読① 4. 文献講読② 5. 文献講読③ 6. 文献講読④ 7. 文献講読⑤ 8. 文献講読⑥ 9. 文献講読⑦ 10. 個人報告(1):個人の研究テーマの紹介または進捗状況の報告 11. 個人報告(2) : 12. 個人報告(3): 13・14 アクティブ・ラーニング:小論文・書評の提出(と評価、返却、場合によっては再提出) 15. まとめ(夏休みの課題の提示など)
|
|
|
1. Seminar guidance: introduce yourself, introduce candidate for subscription, future schedule etc. + Lecture on resume creation · reporting, how to chair 2. Appreciation of video works related to gender theory and mutual criticism 3. Reading text ① 4. Reading text ② 5. Reading text ③ 6. Reading text ④ 7. Reading text ⑤ 8. Reading text ⑥ 9. Reading text ⑦ 10. Individual Report (1): Introduction of Individual Research Theme or Report of Progress 11. Individual Report (2): 12. Individual Report (3): 13 · 14 Active · Learning: Submission of essay and book reviews 15. Summary
|
|
|
平常点、報告・議論など授業への貢献度、1〜2回の小論文(書評を含む)などにより、総合的に評価する。
|
|
|
Contribution to the class, such as papers by 1-2 times attendance rate, such as reporting and discussion, and a comprehensive evaluation.
|
|
|
*文献は事前に必ず講読して、自分なりに意見を整理して、演習に臨むこと。
|
|
|
* Be sure to subscribe to the literature beforehand, arrange your own opinion, and go to the exercise.
|
|
|
*研究や論文作成において、ジェンダー・セクシュアリティに関する事象をテーマに取り入れる予定であること(必須)。 *M2以上の学生は、学期途中で自分の修論テーマに関する先行研究の批判的検討を報告すること。 *M1の学生は専門書の書評などの提出がある。
|
|
|
* Must be incorporating phenomena related to gender and sexuality as a theme in research and dissertation preparation (essential). * Students over M2 should report critical reviews of prior research on their thesis topics during the semester. * M1 students have submissions such as book reviews of specialized books.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|