|
|
|
|
|
|
|
English phonetics and phonology (2)
|
|
|
英語と英語音声学に関する知識を整理し、文献を正確かつ批判的に読む力を養う。
|
|
|
The goal of this course is to be able to read academic papers in the field of phonetics and phonology widely and critically,.
|
|
|
英語音声学に関する英語で書かれた文献を読み、ディスカッションも行う。
|
|
|
In this course, students will bring along academic papers related to their own studies, and read them critically.
|
|
|
|
phonetics, phonology, contrastive linguistics, pedagogy
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
オリエンテーション
|
第2回
|
受講者の研究テーマについて発表,コメント
|
第3回
|
文献講読(1)
|
第4回
|
文献講読(2)
|
第5回
|
文献講読(3)
|
第6回
|
文献講読(4)
|
第7回
|
文献講読(5)
|
第8回
|
文献講読(6)
|
第9回
|
文献講読(7)
|
第10回
|
文献講読(8)
|
第11回
|
文献講読(9)
|
第12回
|
文献講読(10)
|
第13回
|
レポートに関連した発表とフィードバック(1)
|
第14回
|
レポートに関連した発表とフィードバック(2)
|
第15回
|
総括
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
Introduction to the course
|
2
|
Presentation of each student's research topic
|
3
|
Reading a paper(1)
|
4
|
Reading a paper(2)
|
5
|
Reading a paper(3)
|
6
|
Reading a paper(4)
|
7
|
Reading a paper(5)
|
8
|
Reading a paper(6)
|
9
|
Reading a paper(7)
|
10
|
Reading a paper(8)
|
11
|
Reading a paper(9)
|
12
|
Reading a paper(10)
|
13
|
Oral presentation of one's research (1)
|
14
|
Oral presentation of one's research (2)
|
15
|
Round-up of the course
|
|
|
|
|
|
Participation in class: 30% Term paper: 70%
|
|
|
授業で扱う箇所を事前によく読み、英語の意味を調べるだけでなく引用されている文献等についてもできる限り調べてくること。
|
|
|
Students are expected to prepare well for each session, reading the text carefully as well as looking up related articles.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|