|
|
|
|
|
|
|
|
研究に必要な神秘主義テクストに関する知識と理解力を身につけるるようにする。
|
|
|
This class aims at acquiring knowledge and understanding about Sufi texts necessary for full-scale study.
|
|
|
中世期の代表的なペルシア語神秘主義テクストを選択し、精読する。
|
|
|
Reading significant Persian texts of literature and philosophy in the middle age.
|
|
|
|
Sufi texts Khorasan Sufism
|
|
|
1.イブン・アラビー系の神秘哲学の影響関係をも視野に入れつつ、'Ayn al-Quzat al-Hmadani,Sana'i、 Najm al-din Razi,Farid al-din 'Attar,Rumiなどのホラーサーン派スーフィズムに関する最新の研究の現状の分析も含めて、西暦12世紀〜13世紀の神秘主義系のペルシ ア語テクストに関する検討を行う。
2.ペルシア神秘主義文学とイスラーム思想との接点に係わる議論についても授業の中で触れていく。
考察の対象とするペルシア語テクスト: Tamhidat, Manteq al-Teyrなど(第一回〜第7回) Mathnavi(第8回〜第14回)
3.第14回目に課題の提出を求め、第15回目に検討と総括を行う。
|
|
|
1.under consideration of influence of Ibn 'Arabian school of Sufism, Persian mystical texts in the 12th.and 13th.century are examinedI 2.Relation and joint points between Persian sufistic literature and Islamic theology are also referred at class. some significant Persian texts to be analyzed and discussed are; Tamhidat, Mantiq al-Tayr, Mathnavi.
3.a finalreport is required at 14th.session, and, general evaluation is given at 15th.session.
|
|
|
授業で対象となるテクストに関する理解度と課題達成度(50%)。 学期末の課題レポートにおける自主的学習の成果(50%)。
|
|
|
level of understanding of texts considers at class(50%) evaluation of attainments by fainal report(50%)
|
|
|
予めスーフィズムについてある程度の知識をつけておくことが望ましい。
|
|
|
knowledge about Sufism,to some extent, is required.
|
|
|
テクストに中に現れる神秘主義関連の用語については自主的に調べること。
|
|
|
technical terms concerning Sufism are required to check in advance.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
printed text is given at the first session.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|