|
|
|
|
|
|
|
Classical Italian literature 2017 (2)
|
|
|
1300年代のイタリア語散文を読みうる力を養うとともに、『デカメロン』を『神曲』と対比する。
|
|
|
Cultivation of the capability to read the Italian prose of the 14th century. Comparison of the Decameron with the Divine Comedy.
|
|
|
|
Reading of Boccaccio's Decameron
|
|
|
|
Classical Italian literature
|
|
|
第1回 初回説明 第2回 原典講読(1) 第3回 原典講読(2) 第4回 原典講読(3) 第5回 原典講読(4) 第6回 原典講読(5) 第7回 アクティブラーニング(1)参考文献を読む 第8回 原典講読(6) 第9回 原典講読(7) 第10回 原典講読(8) 第11回 原典講読(9) 第12回 原典講読(10) 第13回 アクティブラーニング(2)参考文献を読む 第14回 原典講読(11) 第15回 原点購読(12)
|
|
|
1. Introduction 2. Original text reading(1) 3. Original text reading(2) 4. Original text reading(3) 5. Original text reading(4) 6. Original text reading(5) 7. Active learning(1) Reading of reference works(1) 8. Original text reading(6) 9. Original text reading(7) 10 Original text reading(8) 11. Original text reading(9) 12. Original text reading(10) 13. Active learning(2) Reading of reference works(2) 14. Original text reading(11) 15. Original text reading(12)
|
|
|
平常点によって評価する。評価基準:古典のテクストを適確に読みうること。
|
|
|
Class participation. Criteria for evaluation: good ability to read classical texts.
|
|
|
あらかじめテクストに目を通し、疑問点が明確になるよう準備しておくこと。授業後にはテクストを味読すること。
|
|
|
Sufficient preparation to specify questions and reading texts with real appreciation after class.
|
|
|
|
Participants' translation is a base of the lesson.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instructions at the first lesson
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|