|
|
|
|
|
|
|
Studies in Persian Linguistics II (J)
|
|
|
イラン諸語に関する基本的知識を得,理解を深めることを目的とする。
|
|
|
The goals for this class is to acquire a fundamental linguistic knowledge of modern Persian and Iranian languages and to consider various unsolved issues
|
|
|
ペルシア語およびイラン諸語に関する論文を講読し,各自のテーマに応じて検討をおこなう。
|
|
|
We will pick up various issues from each grammatical area of the Persian language and Iranian languages, examine and verify them, while critically reading representative grammar books and related research documents.
|
|
|
|
|
現代ペルシア語およびイラン言語学に関する基本文献を読みながら,各自の関心に応じて,現在なお未解明であるペルシア語の文法事象をとりあげ,再考を試みる。各回でとりあげるトピックは以下の通り:
モダリティ(1) モダリティ(2) 確認・復習1 受動構文(1) 受動構文(2) 関係詞文(1) 関係詞文(2) 確認・復習2 接続詞ke(1) 接続詞ke(2) 非人称構文(1) 非人称構文(2) 統語論(1) 統語論(2) まとめ
|
|
|
|
発言や質問等による授業での貢献度(20%),小課題の達成状況(30%),期末レポート(50%)により評価する。
|
|
|
Based upon class participation, such as vocing questions or opinions, and presentation(50%). End-term report(50%).
|
|
|
指定したテキスト・参考文献にはあらかじめ目を通し,関連文献等についても調べるなどの準備をしてから出席すること。
|
|
|
Look through the texts, reference books and related documents, etc., prior to attending classes.
|
|
|
「確認・復習」はアクティブラーニングとし,課題レポート等を出す。
|
|
|
The students must always be properly prepared for what will be covered in presentations and discussions.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|