|
|
|
|
|
|
|
Studies on Spanish Grammar (8)
|
|
|
スペイン語文法の文献を批判的に読むことができるようになる。
|
|
|
Students will be able to read the literature on Spanish grammar critically.
|
|
|
王立アカデミーの文法書 (2009) から、受講者の希望を踏まえて読む箇所を決め、批判的に読んでいく。受講者は担当箇所の内容を報告し、かつ記述上の問題点等を指摘する。その上で全員で議論する。必要に応じて他の文献も参照する。
|
|
|
Students read the grammar book by Real Academia Española(Spanish royal academy) (2009) critically in turns. Where to read in the book will be decided based on students' requests. Each student reports a summary including descriptive problems of the assigned part. Then all students discuss it.
|
|
|
|
|
第1回: イントロダクション、 第2回: テーマ1設定のための準備 (アクティブラーニング) 第3回: テーマ1設定 第4回: テーマ1: 報告と議論 (1) 第5回: テーマ1: 報告と議論 (2) 第6回: テーマ1: 報告と議論 (3) 第7回: テーマ1: 報告と議論 (4) 第8回: テーマ2設定のための準備 (アクティブラーニング) 第9回: テーマ2設定 第10回: テーマ2: 報告と議論 (1) 第11回: テーマ2: 報告と議論 (2) 第12回: テーマ2: 報告と議論 (3) 第13回: テーマ2: 報告と議論 (4) 第14回: テーマ2: 報告と議論 (5) 第15回: まとめ
|
|
|
01: Introduction 02: Preparation for setting Theme 1(active learning) 03: Setting Theme 1 04: Theme 1: Reporting and discussion (1) 05: Theme 1: Reporting and discussion (2) 06: Theme 1: Reporting and discussion (3) 07: Theme 1: Reporting and discussion (4) 08: Preparation for setting Theme 2(active learning) 09: Setting Theme 2 10: Theme 2: Reporting and discussion (1) 12: Theme 2: Reporting and discussion (2) 13: Theme 2: Reporting and discussion (3) 14: Theme 2: Reporting and discussion (4) 15: Summary
|
|
|
|
Active articipation in class 50% and term-end report 50%。
|
|
|
担当箇所であるかどうかにかかわらず、授業で扱う箇所の内容を充分に理解し、批判のための材料をさがしておく。
|
|
|
Each student is required to understand well the part of the book to be covered in the next class, whether it is his/her assigned part or not, and prepare to look for topics to criticize.
|
|
|
|
Actively participate in class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To be directed as needed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|