|
|
|
|
|
|
|
deutsch-japanisch kontrrastive Untersuchung
|
|
|
1. 自らの関心に応じてデータを収集・整理して考察する能力を身につける。 2. 日独対照研究に関するドイツ語で書かれた文献を読解する力をさらに高める。
|
|
|
1. Students will acquire an ability to collect, organize, and examine data according to their interests. 2. Enhance an ability to read German literature on comparative studies between Japan and Germany.
|
|
|
春学期の授業を通じて獲得した知見に基づき,自らの関心に応じてデータを収集・整理して考察する。 必要に応じて文献の読解に立ち戻る。
|
|
|
Based on the knowledge acquired from the lessons during the spring term, students will collect, organize, and examine data according to their interests. They will also read literature as needed.
|
|
|
|
Japanese, German, comparative studies
|
|
|
1. 春学期の授業を通じて獲得した知見の整理と再確認 2. 自らの関心に応じて調査テーマの設定 3. ドイツ語コーパスの調査方法 4. 日本語コーパスの調査方法 5. その他の事例収集の方法 6. データ収集・整理とそれについての考察(1) 7. データ収集・整理とそれについての考察(2) 8. データ収集・整理とそれについての考察(3) 9. 追加文献の読解(1) 10. 追加文献の読解(2) 11. 追加文献の読解(3) 12. データ収集・整理とそれについての考察(4) 13. データ収集・整理とそれについての考察(5) 14. データ収集・整理とそれについての考察(6) 15. 総まとめ
|
|
|
1. Confirm the knowledge acquired from the lessons during the spring term 2. Determine research theme according to students' interests 3. How to search German corpus 4. How to search Japanese corpus 5. How to collect other cases 6. Collect, organize, and examine data (1) 7. Collect, organize, and examine data (2) 8. Collect, organize, and examine data (3) 9. Read additional literature (1) 10. Read additional literature (2) 11. Read additional literature (3) 12. Collect, organize, and examine data (4) 13. Collect, organize, and examine data (5) 14. Collect, organize, and examine data (6) 15. Summary
|
|
|
授業への積極的参加の度合い(40%),期末レポート(60%)によって評価する。
|
|
|
Participation in class(40%),term-end report (60%)
|
|
|
授業で扱うテキストの予習の他に,コーパスの調査などが必要となる。
|
|
|
Read the assigned part of the textbook, or search corpus in advance.
|
|
|
|
Having reading comprehension in German is a prerequisite for this course.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|