|
|
|
|
|
|
|
Studies in Second Language Education
|
|
|
ESL 環境における Applied Linguistics としての研究と日本の英語教育学との接点を探求する。
|
|
|
Search for common ground between applied linguistics in case of ESL environment and English pedagogy in Japan.
|
|
|
Long(2015)の第6章以降より, Long の主張する TBLT を同定する。各章を担当者のプレゼンによるまとめを中心に、その内容を精読する。同時に、日本の英語教育学に貢献する内容を見極める。
|
|
|
Closely read Long (2015) from the chapter 6, and identify TBLT which the author advocates. Find out if there is helpful information for English pedagogy in Japan or not.
|
|
|
task-Based language teaching(TBLT), task-supported language teaching TSLT), task activity(TA), task-oriented activity(TOA), assessment, needs and means analysis, Second Language Acquisition
|
|
|
task-Based language teaching(TBLT), task-supported language teaching TSLT), task activity(TA), task-oriented activity(TOA), assessment, needs and means analysis, Second Language Acquisition
|
|
|
春学期・秋学期を通して、Long(2015)を担当者を決め、第6章以降を精読しながら、TBLTという考え方、その言語活動を精査し、日本の英語教育学への応用の可能性と限界を精査する。
全15章の第6章以降を、受講生は、希望の章を選択し、各章2~3名程度の担当者によるプレゼンテーションによる授業の進行となる。
|
|
|
From the spring term through the fall term, students read from the chapter 6 of Long (2015) in turns, examine the concepts of TBLT and its language activities, and assess the potentials and limitations in applying TBLT into English pedagogy in Japan.
Students select preferred (desired) chapters, summarize the contents of them, and make presentation. Each chapter is assigned to a couple of students.
|
|
|
プレゼンテーションの方法と内容(30点)、議論への貢献度(30点)と総括のレポート(40点)を総合的に評価する。
|
|
|
Presentations(30点), participation in class(30点)and summary report(40点)
|
|
|
|
|
|
Be sure to purchase the textbook in advance.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|