|
|
|
|
|
|
|
Research Seminar of Development Economics
|
|
|
卒業論文執筆に必要な知識と技能を習得し、卒論を提出できるようにする。
|
|
|
To obtain necessary knowledge and skills for the preparation and submission of a graduation thesis.
|
|
|
各自の卒業論文のテーマについて報告を行い、参加者全員での討論を通して論文のブラッシュアップを図る。
|
|
|
Each student takes turns to present her/his own research project in progress to get feedbacks from other participants to upgrade the paper.
|
|
|
|
Development Economics, Graduation Thesis
|
|
|
第1回 オリエンテーション
第2〜13回 ゼミ生による発表及び全体での討論
*アクティブ・ラーニング1,2:各自の卒論テーマに関する小レポート(書き方は授業内で指示します)
|
|
|
1. Guidance 2〜13. Research Project Presentation and Discussion
*Active Learning 1 & 2: Essays on their own research project
|
|
|
個人報告の内容、毎回の討論への参加・貢献度、研究の進捗状況、アクティブ・ラーニングの内容を踏まえ、総合的に評価する。
|
|
|
The quality of presentation, degree of participation and contribution in the discussion, progress in research, and contents of the active learnings are jointly assessed.
|
|
|
|
|
途上国研究を志す場合に特に欠かせないのが、自分の知らない分野にも積極的に関心を持ち、理解しようとする姿勢だと考えます。 本ゼミでは開発経済学に興味のある学生の他、ラテンアメリカ地域研究の学生も受け入れます。よって、本ゼミでは各学生のテーマ・地域が多様になることが予想されます。 自分の卒論テーマに直接関係ない発表に関しても毎回出席し、高い関心を持って全体討論に参加できる学生を求めます。
|
|
|
It is especially important for those who are engaged in development studies to have an attitude to show an interest and understanding in any kinds of unknown/unexpected fields of study. Students interested not only in development economics but also in Latin American studies will participate in this seminar. Participants are expected to attend and contribute to each presentation and discussion coping with a variety of research topics and regions.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|