|
|
|
|
|
|
|
|
今日国際社会が直面する様々なグローバルイシューについて、社会科学の方法論を用いて、グローバルな視点および地域的な視点からその課題を探求し解決の方途を考察する。
|
|
|
Students will acquire the ability to search problems and to consider solutions about various global issues by using social science methodology.
|
|
|
各自の研究テーマ、仮説、検証方法に応じて、各種文献や資料を収集し、分析し、卒業論文を執筆する。
|
|
|
Students will collect and analyse preceding studies and information, and finally complete the graduation thesis.
|
|
|
グローバルイシュー、レジーム論、グローバル・ガバナンス、国際機構・地域機構、事例研究
|
|
|
|
第1回 オリエンテーション 第2回 研究の作法を学ぶ 第3回 論文の作法を学ぶ 第4回 執筆指導(1) 第5回 執筆指導(2) 第6回 執筆指導(3) 第7回 中間報告会(1) 第8回 中間報告会(2) 第9回 執筆指導(4) 第10回 執筆指導(5) 第11回 執筆指導(6) 第12回 執筆指導(7) 第13回 執筆指導(8) 第14回 アクティブラーニング(1):研究発表(1) 第15回 アクティブラーニング(2):研究発表(2)
|
|
|
1. Orientation 2. Learning manners of academic research 3. Learning manners of academic writing 4. Thesis Writing Guidance(1) 5. Thesis Writing Guidance(2) 6. Thesis Writing Guidance(3) 7. Progress Reports(1) 8. Progress Reports(2) 9. Thesis Writing Guidance(4) 10. Thesis Writing Guidance(5) 11. Thesis Writing Guidance(6) 12. Thesis Writing Guidance(7) 13. Thesis Writing Guidance(8) 14. Active Learning (1):Research Presentation(1) 15. Active Learning (2):Research Presentation(2)
|
|
|
卒業論文において課題を探求するために適切に社会科学の方法を用いることができているか、また、解決の方途が示されているのかを評価する。
|
|
|
Evaluations will be based upon how much students have used social science methodology properly and offered the solutions for the global issues in their theses.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|