|
|
|
|
|
|
|
Research Seminar of Economic Development Ⅰ
|
|
|
卒論の基準をクリアする研究論文を執筆する。具体的には,先行研究の議論の延長可能性を探る論文または書評論文などが例として挙げられる。
|
|
|
You write a research paper to clear the criteria of graduation thesis. To be more specific, such as paper or book review paper explores the possibility of extended discussion of previous studies can be cited as an example.
|
|
|
卒論の基準をクリアする研究論文を執筆するため、その方法を指導する。
|
|
|
In order to write a research paper to clear the criteria for graduation thesis, I guide you the way.
|
|
|
|
Development economics, international economics, graduation thesis
|
|
|
第1回 ガイダンス 第2回 毎週2〜3名ずつ研究報告を行い,その内容について検討する。 第3回 以下、同上。 第4回 第5回 第6回 第7回 第8回 第9回 第10回 第11回 第12回 第13回 アクティブ・ラーニング1~2:詳細は授業中に指示します。
|
|
|
|
研究報告の内容,質疑応答に対する受け答え,アクティブ・ラーニングの内容を踏まえて評価を行う。 研究報告:①指示の内容をよく踏まえているか。②基本的なアカデミック・スキル,例えばレポートの書き方が守られているか。③興味深い分析や考察がなされているか。 質疑応答に対する受け答え:①質問の意図をよく理解し,的確な返答をしているか。 アクティブ・ラーニングの評価基準:①指示の内容をよく踏まえているか。②基本的なアカデミック・スキル,例えばレポートの書き方が守られているか。③興味深い分析や考察がなされているか。
|
|
|
Evaluation is carried out in the light of the contents of the research report, comeback for the question-and-answer session, the progress of the research. Research report: ① Are you well in the content of the instructions? ② Are you skilful for basic academic skills, such as how to write reports? ③ Is there any interesting analysis or consideration? Answers to questions and answers: ① Have you understood the intent of the question well and are doing an accurate reply? Evaluation criteria for active learning: ① Are you well in the content of instructions? ② Are basic academic skills, such as how to write reports? ③ Is there any interesting analysis or consideration?
|
|
|
現段階の研究の進捗状況を正確に伝えられるよう,研究報告の準備をしておくこと。 授業後は演習中に受けたコメントを整理しておくこと。
|
|
|
①So that it is transmitted accurately the progress of the study of current stage, it is important to prepare for the research report and tutoring. ②Review the comments in the seminar after the class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|