|
|
|
|
|
|
|
Theory of International Cooperation
|
|
|
論文執筆に向け、考えをまとめ、自分の言葉で表現し、他のゼミ生からのコメントを受け応答し、また他のゼミ生の研究から学び、質問・コメント等を通じて他者の研究に貢献することで、アイディアの精緻化とゼミ内での知識の増進を目指す。
到達目標 01. 研究テーマを設定する 02. 先行文献リストを作成し、自身の研究の位置づけを明らかにする 03. 論文執筆に向けた計画書を作成する
|
|
|
This seminar offers the occasions to sort out your idea, express with your own words, receive comments from the peers, and also to learn through contributing to others, to write a graduation thesis.
|
|
|
受講生各自の興味関心にあわせて、研究テーマの選定をおこなう。 その上で、先行研究の講読および分析、卒論執筆計画の立案をおこなう。 卒業論文の中間発表を通じて、論文の執筆の基本や、調査手法の基礎を学ぶ。
|
|
|
The seminar's first half will be based on each one's report and discussion on their benchmark paper, and the second half will be based on their preliminary report of their studies.
|
|
|
|
Theory of International Cooperation, Social Development, Transnational Sociology, Civil Society
|
|
|
01. オリエンテーション 02. 研究計画書の書き方 03. 研究テーマの検討(1) 04. 研究テーマの検討(2) 05. 研究テーマの検討(3) 06. 研究テーマの検討(4) 07. 研究テーマの検討(5) 08. 先行研究の探し方 09. 文献リストの作成 10. 先行文献講読(1) 11. 先行文献講読(2) 12. 先行文献講読(3) 13. 先行文献講読(4) 14. 先行文献講読(5) 15. 研究計画中間報告会
|
|
|
Overview: how to write an academic thesis Report on benchmark papers (2nd to 6th) Report on preliminary results of the studies (7th to 13th) Tasks for the two Active Learnings will be indicated in the seminar.
|
|
|
ゼミへの貢献度(約50%)と担当報告の内容およびアクティブ・ラーニングの成果(約50%)に基づいて,総合的に評価します。
|
|
|
Evaluated based on contribution to the seminar (about 50%) and the achievement in reports (about 50%).
|
|
|
01.授業内で指示した文献や映像資料を事前に読んでおくこと 02.講義に関連する新聞記事のスクラップをおこなうこと 03.授業終了時に示す課題についてレポートを作成すること 04.次回の授業範囲を予習し、わからない用語の意味等の理解をしておくこと
|
|
|
Participants are expected to be prepared to think about their research topic, questions, and analytical methods. Daily training on reading and writing is the prerequisite.
|
|
|
演習(ゼミ)は報告・発表をして終わりではなく,他者の研究報告を理解し,建設的な質問やコメントも行っていくことで,互いに知識を共有・交換する場です。ゼミの意義を理解し,参加してください。
|
|
|
Seminar does not merely consists of reporting, but important part is contribution to others, and to enhance and share knowledge within the seminar. Participants are required to clearly understand the meaning of seminar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|