|
|
|
|
|
|
|
Peacebuilding and Problem-solving study
|
|
|
学部3年生を対象に、問題解決型学習の観点から、平和構築に関連した理論的な構想力と、実践的な活動の知識を育成させる。
|
|
|
Help studens to academically discuss and and present their ideas on international cooperation
|
|
|
重要な文献を定め、学生の報告をもとにしながら、論点の理解を深めるための議論を行う。
|
|
|
Organize presentation and discussions among a limited number of students.
|
|
|
|
international cooperation, peacebuilding, conflict resolution
|
|
|
問題解決型学習の意識化を狙ったグループ作業を行いながら、理解を深めるための議論を喚起し、各人の問題関心にそった課題を設定していくための準備作業とする。
|
|
|
Organize presentation and discussions among a limited number of students.
|
|
|
授業における積極的な取り組みを前提とし、報告・論文等の内容で、評価する。
|
|
|
attendance and presentations
|
|
|
|
|
篠田を指導教員とする学部3年生の学生を対象とする。
|
|
|
reading assigned materials is necessary
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|