|
|
|
|
|
|
|
Peace & Conflict Studies seminar A
|
|
|
紛争・平和研究、平和構築、紛争予防に関する4年次時の論文執筆のための準備として、各学生の問題意識の醸成を図る。
|
|
|
To nurture awareness of issues related to conflict and peace studies, peacebuilding and conflict prevention in preparation for writing theses in the 4th year.
|
|
|
学生による段階的な研究発表を軸に、担当教師による学生のテーマに沿った内容の講義、もしくはゲスト講演を織り交ぜて、年間授業スケジュールを半期ごとに立てる。
|
|
|
Based on individual student's research presentation, the instructor will give lectures on individual student's theme or invite outside lecturers. I will make an annual course schedule by the semester.
|
|
|
戦争 紛争 構造的暴力 平和 戦争とメディア プロパガンダ 予防開発
|
|
|
War, conflict, structural violence, peace, war and media, propaganda, preventive development
|
|
|
学生による段階的な研究発表は、以下のフェーズ毎にローテーションを組んで行う。
① 個人レベルの初期の研究関心をグループレベル(2、3のグループ組成が理想)の共同研究関心へと集約させ、その問題意識(Research QuestionsまたはProblem Statements)の醸成を図る。 ② 以上を1学期中に追われせ、2学期においては、以下のいずれかの方法でゼミを運営する。 ⅰ)①に引き続き、仮説(Hypothesis)の醸成を図り、検証作業を行う。 ii) 1学期のグループ作業からゼミ全体の共通課題を抽出し、学年末に向けて外部への発信を目的に、プロジェクト化する。
|
|
|
Students will rotate their presentations in each phase.
① To take individual-level initial research interests and consolidate them into a group-level (ideally 2 or 3 groups) joint research interest, and promote awareness (research questions and problem statement) of the issues. ② Upon completion of the above during the first term, we will use one of the following methods for the second term. i) Following ① above, we will aim to design a hypothesis and attempt to verify it. ii) A joint topic for the seminar as a whole will be selected from the group work performed in the first term and used as a project for an external dissemination of knowledge.
|
|
|
|
Individual research presentations in each phase
|
|
|
当伊勢崎ゼミでは、研究結果の「外部への発信」、特に「人に対価を払わせ得る発信」を目指す。コンテンポラリーな国際、日本国内情勢の把握を慣習化させることはゼミ参加の最低条件である。
|
|
|
This seminar seeks for "sending research results to outside people", especially "sending results which is valuable for other people". Prerequisite for participating in this seminar is being always aware of contemporary international/domestic affairs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|