|
|
|
|
|
|
|
Seminar for Gender Studies 2
|
|
|
前期に引き続き、ジェンダー・セクシュアリティ研究に関する専門的文献の精読を通して、レジュメの作成・プレゼンテーション・司会・ディスカッションといったゼミ形式の授業の作法に慣れるとともに、来るべきゼミ論文、そして卒業論文作成に向けて自らの問題意識に基づいた研究テーマと方法を探すための準備をすすめる。
|
|
|
①We deepen in one's own way the methodology and perspective of gender and personal announcement perusal of basic and professional literature on Gender and Sexuality Studies, through discussion. ②We get used to the manners of the class of the seminar format and create presentation moderated discussion of resume. ③Proceed with the preparations to look for and how research themes based on the awareness of their own towards the coming graduation thesis.
|
|
|
ジェンダー・セクシュアリティ研究に関する専門的文献を精読し、各自が担当箇所をレジュメにまとめて個人報告+討論を中心に行う。全員が一回は報告者、司会、コメンテータ-などの役割を担う。
|
|
|
We will peruse the basic and professional literature on Gender and Sexuality Studies. We do mainly in the form of individual reports + their discussion is summarized in a resume point charge.
|
|
|
|
Gender Studies ,gender,sexuality
|
|
|
1.ガイダンス 課題提出など、 2.ジェンダー論に関係する映像作品の鑑賞と批評 3.文献講読① 4.文献講読② 5.文献講読③ 6.文献講読④+ゼミ論文の書き方レクチャー 7.個人報告① 8.個人報告② 9.文献講読⑤ 10.文献講読⑥ 11.文献講読⑦ 12.文献講読⑧ 13・14 アクティブ・ラーニング:ジェンダー、セクシュアリティに関するテーマに関して自分なり にの問題意識をもって調査研究して、ゼミ論文にまとめて提出(相互批評と再提出あり) 15 卒業論文発表会にて、3年生各自が卒論の相互レビューを行う。
|
|
|
1.Guidance of the seminar: 2.Discussion 3 minutes speech: 3.Mutual criticism of the resume 4.And discussion of the report point charge
|
|
|
平常点(30%)、発表内容と授業への参加・貢献度(30%、積極性を評価)、レポートや卒論テーマに関する研究計画書(40%)を総合的に評価する。
|
|
|
① Class participation (30%),②Participation and contribution to class (30%) ③ Report (40%)
|
|
|
受講生はテキストをあらかじめ読み、問題意識をもって演習に臨むこと。
|
|
|
Always, I want you to have an interest in, such as gender relations articles appearing newspapers, magazines, on television or the like.
|
|
|
①「ジェンダー論入門」/「ジェンダー論A,B」の一つ、または両方を受講した/すること。
|
|
|
*First,We will read the basic literature on gender theory.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|