タイトル
     2017 年度   国際社会学部
  
東南アジア地域研究B(専門演習)   
時間割コード
421142
担当教員(ローマ字表記)
  今井 昭夫 [IMAI Akio]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    2 秋学期 金4 -
授業題目(和文)   
東南アジア近現代史研究 演習
 
Title(English)   
Modern History of Southeast Asia Seminar
 
授業の目標   
東南アジア近現代史・東南アジア地域研究について自分の関心ある研究テーマを設定し、それに関連する史資料を収集し、妥当な卒論のテーマを見出すことができるようにする。
 
Goals of the course   
The purpose of this course is to able to set a subject that students find interesting in the modern and current history of Vietnam and Vietnamese area study, to collect relevant historical and other materials, and to find the appropriate theme for the graduation thesis.
 
授業の概要   
自分の関心をもっているテーマについて、関連論文、関連データについて順番に発表していってもらう。
 
Overview of the course   
Students will be required to present their own themes, relevant academic papers and data in turns
 
キーワード   
東南アジア近現代史、東南アジア地域研究
 
Keywords   
Vietnam, modern history
 
授業の計画  
No.内容
第1回 イントロダクション
第2回 研究テーマに関する文献の購読(1)
第3回 研究テーマに関する文献の購読(2)
第4回 研究テーマに関する文献の購読(3)
第5回 研究テーマに関する文献の購読(4)
第6回 研究テーマに関する文献の購読(5)
第7回 アクティブラーニング(1)研究テーマに関する文献リストの紹介(1)
第8回 研究テーマに関する文献リストの紹介(2)
第9回 研究テーマに関する文献リストの紹介(3)
第10回 研究テーマに関する文献リストの紹介(4)
第11回 研究テーマに関する文献リストの紹介(5)
第12回 アクティブラーニング(2)研究テーマに関する予備的まとめ(1)
第13回 研究テーマに関する予備的まとめ(2)
第14回 研究テーマに関する予備的まとめ(3)
第15回 まとめ
 
Plan  
No.Content
1 Intoroduction
2 Reading of the documents on the study theme (1)
3 Reading of the documents on the study theme (2)
4 Reading of the documents on the study theme (3)
5 Reading of the documents on the study theme (4)
6 Reading of the documents on the study theme (5)
7 Introduction of the handlist on the study theme (1)
8 Introduction of the handlist on the study theme (2)
9 Introduction of the handlist on the study theme (3)
10 Introduction of the handlist on the study theme (4)
11 Introduction of the handlist on the study theme (5)
12 Preliminary summary on the study theme (1)
13 Preliminary summary on the study theme (2)
14 Preliminary summary on the study theme (3)
15 Preliminary summary on the study theme (4)
 
成績評価の方法・基準   
発表の出来(50%)とレポートの成績(50%)によって評価する。
 
Grading system for assessment   
The quality of the presentation(50%) and the end-of-term report(50%) will be evaluated
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
自分の担当回の報告を準備する。ほかの人の担当回の時は積極的に質問・コメントを出すこと。
 
Preview/review   
Students are required to prepare for their presentation if it is their turn. If it is not their turn, they are expected to proactively ask questions and make comments about other student's presentations
 
履修上の注意   
第1回目の授業の時に指示する。
 
Notes   
Instructions regarding the procedure of the lecture will be given at the first class.
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ