|
|
|
|
|
|
|
|
ロシア史上、主要なメディアとリテラシーを持つ主体がどのように変化したかを学ぶことで、ロシアにおける国家と社会との関係について理解することを目標とします。
|
|
|
The aim of this course is to understand the particular relationship between Russian state and society, which has remained until now, by examining media culture.
|
|
|
中世から現代までのロシアにおける出版メディアの展開を、時系列に沿って解説します。
|
|
|
This course will see how Russian media and audience (mainly print media and readers) emerged and changed from the period of Kievan Rus' to the time of Putin's Russia.
|
|
|
|
book, readers, media, audience, state, society, public sphere
|
|
|
|
1. Introduction: Birch bark manuscripts in Novgorod 2. Bible in Ukraine 3. Newspaper of Peter the Great 4. Satirical Magazine of Catherine the Great's 5. Active learning (1) 6. Intelligentsia and "thick journals" 7. Lubok 8. Critics and "thin journals" 9. Science, salvation, and magazines 10. Tsar and mass readers 11. Active learning (2) 12. Print media under the Soviet regime 13. Perestroika and glasnost' 14. Media in Putin's Russia 15. Conclusion
|
|
|
アクティブ・ラーニング2回分のレポート(40%)と期末レポート(60%)によって評価します。
|
|
|
Mid-term papers 40% Final paper 60%
|
|
|
教員の指示に従って、Moodleに掲載される授業資料を参照し、受講前の予習と受講後の復習を行うこと。
|
|
|
|
この講義では、資料の事前掲載や授業時のデータ確認、レポートの提出にTUFS Moodleを使います。初回講義の際に登録キーを通知しますので、必ず記録し、利用できるようにしてください。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|