|
|
|
|
|
|
|
Modern Italy seen from the Margins
|
|
|
本講義では、近現代イタリア史では中心的に扱われることの少ないトピックをとりあげ、検討することを通して、近代における国民国家形成と社会的排除の問題を考える。
|
|
|
The aim of the lecture is to consider the issue of the relationship between nation-state building and social exclusion through studying the marginal spaces and topics on which the Italian history is rarely focused.
|
|
|
近現代イタリアの周縁的空間を取り上げ、その歴史的形成と社会における位置と意味を考える。受講生は各自、関心のある地域、歴史における周縁的空間を取り上げ、報告する。
|
|
|
We will think about the historical formations and the social positions and meanings of the marginal milieus in modern and contemporary Italy. The students must give a short presentation on the theme.
|
|
|
|
Italy, modern Italy, margins, social exclusion, nation-state
|
|
|
(1) イントロダクション (2) 郊外の形成1 (3) 郊外の形成2 (4) 植民地1 (5) 植民地2 (6) 植民地3 (7) 南部1 (8) 南部2 (9) 精神病院1 (10) 精神病院2 (11) 現代の郊外 (12) テーマに関する報告1(アクティヴ・ラーニング) (13) テーマに関する報告2(アクティヴ・ラーニング) (14) 総括討論1 (15) 総括討論2
|
|
|
(1) Introduction (2) Formation of urban periphery and slums 1 (3) Formation of urban periphery and slums 2 (4) Colonies and colonialism 1 (5) Colonies and colonialism 2 (6) Colonies and colonialism 3 (7) South 1 (8) South 2 (9) Asylums 1 (10) Asylums 2 (11) Urban periphery today (12) Presentations on the theme 1 (13) Presentations on the theme 2 (14) General discussion 1 (15) General discussion 2
|
|
|
授業への積極的参加、テーマに関する報告、期末レポートから総合的に評価します。
|
|
|
On the basis of active participation, presentation on the theme and end-term essay
|
|
|
|
Follow the instructions in the class.
|
|
|
イタリア語既習者である必要はありません。 受講生は関心のある地域、歴史と比較しながらテーマについて検討すること。
|
|
|
The students must consider the theme comparing the areas and history interested.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|