|
|
|
|
|
|
|
Research Seminar on Religious Studies (2)
|
|
|
様々な文献を読み、教員や学生と議論を重ねながら、卒業論文(宗教学分野)の完成を目指す。
|
|
|
In this course, students develop ideas and arguments of their thesis, through reading of materials and discussion with other students and lecturer. The goal is to write a good thesis.
|
|
|
卒業論文を書くための具体的な指導を行う。 秋学期はドラフト稿の修正が中心となる。
|
|
|
The course provides guidance for each students to write their thesis. In this semester, students are required to write the first draft in early phase of the course. Revising the draft and correcting errors, students make their thesis better.
|
|
|
|
Religious Studies, Death and Life Studies, Christianity, Judaism
|
|
|
授業の説明 テーマおよび骨子の確認(1) テーマおよび骨子の確認(2) テーマおよび骨子の確認(3) 文献リストの確認(1) 文献リストの確認(2) 文献リストの確認(3) 先行研究についての確認(1) 先行研究についての確認(2) 先行研究についての確認(3) 一次資料についての確認(1) 一次資料についての確認(2) 一次資料についての確認(3) アクティブラーニング:研究状況についての計画や進捗の報告(1) アクティブラーニング:研究状況についての計画や進捗の報告(2)
|
|
|
Introduction Thesis Prospectus Complete(1) Thesis Prospectus Complete(2) Thesis Prospectus Complete(3) Bibliography, Complete Listing(1) Bibliography, Complete Listing(2) Bibliography, Complete Listing(3) Preceding Studies(1) Preceding Studies(2) Preceding Studies(3) Primary Source(1) Primary Source(2) Primary Source(3) Active Learning: Make a presentation about thesis project (planning, schedule, state of progress) Active Learning: Make a presentation about thesis project (planning, schedule, state of progress)
|
|
|
受講時の平常点および発表の内容。 平常点は、他の参加者の発表へのコメント、批判などを通して、授業全体にどの程度貢献したかで測る。
|
|
|
Presentation 50%, Active discussion 50%
|
|
|
報告の準備を入念に行う。授業での議論を研究ノートなどにまとめ、その後の研究に反映させる。
|
|
|
Please prepare presentation elaborately, and take notes after discussion for your further research.
|
|
|
互いの発表に対する建設的な批判をとおし、より論理的で明解な議論の仕方を習得していくことができるので、受講者は積極的に発言することが強く求められる。
|
|
|
Students are required not only to make some presentation, but also to discuss always actively.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|