タイトル
     2017 年度   言語文化学部
  
東南アジア文化研究B(インドネシア文学2)   
時間割コード
413084
担当教員(ローマ字表記)
  ダニエル [DANIEL HARIMAN JACOB]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    2 秋学期 木3 -
授業題目(和文)   
インドネシア文学2
 
Title(English)   
Indonesian Literature 2
 
授業の目標   
文学鑑賞を通じて、インドネシア文学に関するより深い理解を得る。
 
Goals of the course   
To acquire a deeper understanding related with Indonesian literature, through literary appreciation.
 
授業の概要   
さまざまな時代の文学をいくつか講読し、適宜解説を加えていく。
 
Overview of the course   
We will read literature from various ages, and I will add explanations as needed.
 
キーワード   
教職インドネシア語
 
Keywords   
Indonesian for teaching
 
授業の計画   
第1回:導入(全般的な解説)
第2回:古典インドネシア文学(1)詩と韻文
第3回:古典インドネシア文学(2)散文
第4回:華人文学(1)大意をつかむ
第5回:華人文学(2)精読
第6回:オランダ領東インド時代の文学(1)大意をつかむ
第7回:オランダ領東インド時代の文学(2)精読
第8回:中間まとめ
第9回:バライ・プスタカ世代の文学(1)大意をつかむ
第10回:バライ・プスタカ世代の文学(2)精読
第11回:66年世代の文学(1)大意をつかむ
第12回:66年世代の文学(2)精読
第13回:現代文学(1)大意をつかむ
第14回:現代文学(2)精読
第15回:総括
定期試験
 
Plan   
1. Introduction (an overall explanation)
2. Classical Indonesian literature (1) poetry and verse
3. Classical Indonesian literature (2) prose
4. Chinese literature (1) grasping the general meaning
5. Chinese literature (2) careful reading
6. Literature during the Dutch East Indies era (1) grasping the general meaning
7. Literature during the Dutch East Indies era (2) careful reading
8. Mid-term summary
9. Literature during the Balai Pustaka generation (1) grasping the general meaning
10. Literature during the Balai Pustaka generation (2) grasping the general meaning
11. Literature during the generation of 66 (1) grasping the general meaning
12. Literature during the generation of 66 (2) careful reading
13. Modern literature (1) grasping the general meaning
14. Modern literature (2) careful reading
15. Summary
Regular examination


 
成績評価の方法・基準   
定期試験(70%)、課題(20%)、および授業への貢献度(発言、討論)(10%)を勘案して総合的に評価する。
 
Grading system for assessment   
Comprehensive grading based on the regular test (70%), assignments (20%), and class participation (utterance, discussion)(10%)

 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。
教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
 
Preview/review   
Prepare and review each class, while following the teacher’s instructions.
 
履修上の注意   
授業に積極的に参加することが要求される。
授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。
第12回および第14回の内容については、アクティブラーニングとしてレポート課題を課す。
この授業は教職課程「教科に関する科目」(中高 インドネシア語)のインドネシア文学に該当します。
 
Notes   
The participants are required to participate actively in class.
I will separately indicate requirements related for class management
In part 12 and part 14, I will assign a report assignment for active learning.
This class corresponds with the teacher-training curriculum "Subjects related with teaching" (Indonesian for junior high school and high school) of Indonesian literature.

 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
その他(O)
 
ページの先頭へ