|
|
|
|
|
|
|
|
文学鑑賞を通じて、インドネシア文学に関するより深い理解を得る。
|
|
|
To acquire a deeper understanding related with Indonesian literature, through literary appreciation.
|
|
|
さまざまな時代の文学をいくつか講読し、適宜解説を加えていく。
|
|
|
We will read literature from various ages, and I will add explanations as needed.
|
|
|
|
|
第1回:導入(全般的な解説) 第2回:古典インドネシア文学(1)詩と韻文 第3回:古典インドネシア文学(2)散文 第4回:華人文学(1)大意をつかむ 第5回:華人文学(2)精読 第6回:オランダ領東インド時代の文学(1)大意をつかむ 第7回:オランダ領東インド時代の文学(2)精読 第8回:中間まとめ 第9回:バライ・プスタカ世代の文学(1)大意をつかむ 第10回:バライ・プスタカ世代の文学(2)精読 第11回:66年世代の文学(1)大意をつかむ 第12回:66年世代の文学(2)精読 第13回:現代文学(1)大意をつかむ 第14回:現代文学(2)精読 第15回:総括 定期試験
|
|
|
1. Introduction (an overall explanation) 2. Classical Indonesian literature (1) poetry and verse 3. Classical Indonesian literature (2) prose 4. Chinese literature (1) grasping the general meaning 5. Chinese literature (2) careful reading 6. Literature during the Dutch East Indies era (1) grasping the general meaning 7. Literature during the Dutch East Indies era (2) careful reading 8. Mid-term summary 9. Literature during the Balai Pustaka generation (1) grasping the general meaning 10. Literature during the Balai Pustaka generation (2) grasping the general meaning 11. Literature during the generation of 66 (1) grasping the general meaning 12. Literature during the generation of 66 (2) careful reading 13. Modern literature (1) grasping the general meaning 14. Modern literature (2) careful reading 15. Summary Regular examination
|
|
|
定期試験(70%)、課題(20%)、および授業への貢献度(発言、討論)(10%)を勘案して総合的に評価する。
|
|
|
Comprehensive grading based on the regular test (70%), assignments (20%), and class participation (utterance, discussion)(10%)
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Prepare and review each class, while following the teacher’s instructions.
|
|
|
授業に積極的に参加することが要求される。 授業の運営に関わる必要事項は別途指示する。 第12回および第14回の内容については、アクティブラーニングとしてレポート課題を課す。 この授業は教職課程「教科に関する科目」(中高 インドネシア語)のインドネシア文学に該当します。
|
|
|
The participants are required to participate actively in class. I will separately indicate requirements related for class management In part 12 and part 14, I will assign a report assignment for active learning. This class corresponds with the teacher-training curriculum "Subjects related with teaching" (Indonesian for junior high school and high school) of Indonesian literature.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|