|
|
|
|
|
|
|
Graduation Thesis on Second Language Acquisition and Language Teaching 2
|
|
|
①応用言語学、特に第二言語習得と言語教育に関する知識を深めること。 ②専門文献の読解力を向上させること。 ③興味のあるテーマについてリサーチをおこない、研究論文にまとめること。
|
|
|
To deepen knowledge in Applied Linguistics, especially in second language acquisition and foreign language teaching. To develop reading and analytic skills of research in the field. To conduct original research and write up a graduation thesis.
|
|
|
第二言語習得研究の方法論を学び、卒業論文を執筆する。
|
|
|
Students will conduct research and complete an undergraduate thesis in the area of additional language learning and/or teaching.
|
|
|
|
additional language learning and teaching
|
|
|
自分の興味のある研究テーマに関する先行研究を読解し、その要約・考察をおこなう。また、先行研究から学んだことに基づいて研究計画を作成・修正し、卒業論文を執筆する。授業では、毎回論文執筆の進捗状況を報告し、議論を行う。
論文執筆日程は以下のとおり:
5月下旬 研究計画の作成 7月中旬 ゼミでの中間報告 9月初旬 第一ドラフト提出 11月下旬 第二ドラフト提出 1月初旬 論文提出 2月初旬 ゼミでの最終報告
|
|
|
Students will review previous studies related to their research topic, and plan and conduct their original research. In class, students will be required to report on the progress of their studies every week. Class discussion will be held to consider how the study may be improved.
The rough annual schedule for finishing the thesis is as follows:
end of May -- complete research plan mid July -- progress report in the seminar (Tuesday, 5th period class) beginning of September -- submit first draft end of November -- submit second draft beginning of January -- submit thesis beginning of February -- report research achievements in the seminar (Tuesday, 5th period class)
|
|
|
授業への積極的参加、口頭発表、論文の執筆過程、および論文最終版を評価対象とする。
|
|
|
Weekly report of progress and active participation in class discussion (30%), thesis drafts (20%), final version of thesis (50%).
|
|
|
毎回、卒業論文執筆の進捗状況を発表するので、事前準備をしっかり行うこと。
|
|
|
Students must be ready to report on their progress every week.
|
|
|
応用言語学関連科目の既習者のみ履修可。専攻言語は問わないが、テキストが英文の専門文献なので、相当の英文読解力は必須。
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|