|
|
|
|
|
|
|
Research Seminar for Linguistics
|
|
|
「言語の研究」に関することを卒業論文のテーマとする学生の興味に即して、文献を読み、討論し、指導する。
|
|
|
We read various papers and discuss according to the interests of the attendees who are planning to write her/his graduation thesis in the field of the studies of languages.
|
|
|
内容は、学生のテーマと興味に応じて、発表・討論を通じて理解を深めて行く。細かい内容に関しては、履修する学生にフレキシブルに対応する予定である。各個言語の文法の一部の記述、言語と言語の関係の研究、言語とそれをとりまく諸現象に関する研究などの卒論を受け入れる用意はある。
|
|
|
We will read papers and discuss for the attendees to more deeply understand the topics. I will accomodate flexibly according the each attendee's interests. In the thesis that you will write, you can describe a part of the grammar of a language, discuss various relationships and interactions between/among languages, and discuss the relationships and interactions between a language and what surrounds it.
|
|
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
ディスカッション及び指導(1)
|
第2回
|
ディスカッション及び指導(2)
|
第3回
|
ディスカッション及び指導(3)
|
第4回
|
ディスカッション及び指導(4)
|
第5回
|
ディスカッション及び指導(5)
|
第6回
|
ディスカッション及び指導(6)
|
第7回
|
ディスカッション及び指導(7)
|
第8回
|
ディスカッション及び指導(8)
|
第9回
|
ディスカッション及び指導(9)
|
第10回
|
ディスカッション及び指導(10)
|
第11回
|
ディスカッション及び指導(11)
|
第12回
|
ディスカッション及び指導(12)
|
第13回
|
ディスカッション及び指導(13)
|
第14回
|
アクティブラーニング
|
第15回
|
アクティブラーニング
|
第16回
|
アクティブラーニング
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
Discussion(1)
|
2
|
Discussion(2)
|
3
|
Discussion(3)
|
4
|
Discussion(4)
|
5
|
Discussion(5)
|
6
|
Discussion(6)
|
7
|
Discussion(7)
|
8
|
Discussion(8)
|
9
|
Discussion(9)
|
10
|
Discussion(10)
|
11
|
Discussion(11)
|
12
|
Discussion(12)
|
13
|
Discussion(13)
|
14
|
Active learning
|
15
|
Active learning
|
16
|
Active learning
|
|
|
|
|
|
The attendee will be assessed by her/his presentations and her/his participation.
|
|
|
|
|
言語学(演習)あるいは箕浦教員が認める、それに相当する代替の演習が既習もしくは同時履修であること。その他、言語学・音声学関係科目等の既習/同時履修も望ましい。
|
|
|
The prerequisites are my third-year-student (junior-student) seminars. Previous or simultaneous attendance of other linguistic and/or phonetic classes is preferable.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|