|
|
|
|
|
|
|
Study in Indonesian Linguistics 2
|
|
|
インドネシア語学に関する文献を読み、討論を通じてインドネシア語の文法に関するより深い知識を得る。また、インドネシア語の分析の手法について学ぶ。
|
|
|
Students will read documents on Indonesian linguistics and aim to further deepen their understanding of the Indonesian language through discussions. Students will also learn the methods for analyzing Indonesian.
|
|
|
文法に関する文章を読みながら、インドネシア語文法のいくつかの点について理解を深めていく。また、コーパスの作成を行い、コーパスに基づく言語分析の手法を検討していく。
|
|
|
Students will read articles related to grammar and deepen the understanding of some points in Indonesian grammar. Also, the students will make corpus and verify methods of linguistic analysis based on the corpus.
|
|
|
|
|
第1回:イントロダクション 第2回:誤用分析に関する文献講読と討論(1) 第3回:誤用分析に関する文献講読と討論(2) 第4回:誤用分析に関する文献講読と討論(3) 第5回:誤用分析に関する文献講読と討論(4) 第6回:誤用分析に関する文献講読と討論(5) 第7回:誤用分析に関する文献講読と討論(6) 第8回:中間まとめ 第9回:コーパス分析(1) 第10回:コーパス分析(2) 第11回:コーパス分析(3) 第12回:コーパス分析(4) 第13回:コーパス分析(5) 第14回:コーパス分析(6) 第15回:総括
|
|
|
1. Introduction 2. Reading and Discussing Documents on Error Analysis (1) 3. Reading and Discussing Documents on Error Analysis (2) 4. Reading and Discussing Documents on Error Analysis (3) 5. Reading and Discussing Documents on Error Analysis (4) 6. Reading and Discussing Documents on Error Analysis (5) 7. Reading and Discussing Documents on Error Analysis (6) 8. Mid-term Summary 9. Corpus Analysis (1) 10. Corpus Analysis (2) 11. Corpus Analysis (3) 12. Corpus Analysis (4) 13. Corpus Analysis (5) 14. Corpus Analysis (6) 15. Summary
|
|
|
学期末のレポート、及び平常点や授業時における報告などを勘案し総合的に評価する。
|
|
|
Comprehensive grading based on the end-term report, class participation and in-class reports.
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Prepare for and review each class, and follow instructions.
|
|
|
受講者は発言や討論など積極的に授業に参加することが求められる。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation in class is required, such as voicing opinions during discussions. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To be announced in class.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|