|
|
|
|
|
|
|
Study in Indonesian Linguistics 1
|
|
|
インドネシア語学に関する書籍や論文などを読み、討論を通じてインドネシア語の文法やインドネシア語を取り巻く状況などに関するより深い知識を得る。
|
|
|
Students will read monographs and essays related to Indonesian linguistics, and aim to deepen their understanding of Indonesian grammar and the situation of the Indonesian language through discussions.
|
|
|
インドネシア語学に関する文献を読みながら、インドネシア語文法やインドネシア語を取り巻く状況などについて理解を深めていく。
|
|
|
Students will read documents related to Indonesian grammar and, through discussions, deepen their understanding of Indonesian grammar and the situation that surrounds the Indonesian language.
|
|
|
|
|
第1回:イントロダクション 第2回:文法に関する文献講読と討論(1) 第3回:文法に関する文献講読と討論(2) 第4回:文法に関する文献講読と討論(3) 第5回:文法に関する文献講読と討論(4) 第6回:文法に関する文献講読と討論(5) 第7回:文法に関する文献講読と討論(6) 第8回:中間まとめ 第9回:言語状況に関する文献講読と討論(1) 第10回:言語状況に関する文献講読と討論(2) 第11回:言語状況に関する文献講読と討論(3) 第12回:言語状況に関する文献講読と討論(4) 第13回:言語状況に関する文献講読と討論(5) 第14回:言語状況に関する文献講読と討論(6) 第15回:総括
|
|
|
1. Introduction 2. Reading Documents on Grammar, Discussions (1) 3. Reading Documents on Grammar, Discussions (2) 4. Reading Documents on Grammar, Discussions (3) 5. Reading Documents on Grammar, Discussions (4) 6. Reading Documents on Grammar, Discussions (5) 7. Reading Documents on Grammar, Discussions (6) 8. Mid-term Summary 9. Reading Documents on Language Situations, Discussions (1) 10. Reading Documents on Language Situations, Discussions (2) 11. Reading Documents on Language Situations, Discussions (3) 12. Reading Documents on Language Situations, Discussions (4) 13. Reading Documents on Language Situations, Discussions (5) 14. Reading Documents on Language Situations, Discussions (6) 15. Summary
|
|
|
学期末レポート、及び平常点や授業時における報告などを勘案し総合的に評価する。
|
|
|
Comprehensive grading based on the end-term report, class participation and reports given in class.
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Prepare for and review the content of each class and follow instructions.
|
|
|
受講者は発言や討論など積極的に授業に参加することが求められる。 「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
|
|
|
Active participation in class is required, such as voicing questions or comments during discussions. 15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|