タイトル
     2017 年度   言語文化学部
  
アジア・アフリカ言語研究A(専門演習)   
時間割コード
411124
担当教員(ローマ字表記)
  降幡 正志 [FURIHATA Masashi]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    2 春学期 火4 -
授業題目(和文)   
インドネシア語文法研究1
 
Title(English)   
Study in Indonesian Linguistics 1
 
授業の目標   
インドネシア語学に関する書籍や論文などを読み、討論を通じてインドネシア語の文法やインドネシア語を取り巻く状況などに関するより深い知識を得る。
 
Goals of the course   
Students will read monographs and essays related to Indonesian linguistics, and aim to deepen their understanding of Indonesian grammar and the situation of the Indonesian language through discussions.
 
授業の概要   
インドネシア語学に関する文献を読みながら、インドネシア語文法やインドネシア語を取り巻く状況などについて理解を深めていく。
 
Overview of the course   
Students will read documents related to Indonesian grammar and, through discussions, deepen their understanding of Indonesian grammar and the situation that surrounds the Indonesian language.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
第1回:イントロダクション
第2回:文法に関する文献講読と討論(1)
第3回:文法に関する文献講読と討論(2)
第4回:文法に関する文献講読と討論(3)
第5回:文法に関する文献講読と討論(4)
第6回:文法に関する文献講読と討論(5)
第7回:文法に関する文献講読と討論(6)
第8回:中間まとめ
第9回:言語状況に関する文献講読と討論(1)
第10回:言語状況に関する文献講読と討論(2)
第11回:言語状況に関する文献講読と討論(3)
第12回:言語状況に関する文献講読と討論(4)
第13回:言語状況に関する文献講読と討論(5)
第14回:言語状況に関する文献講読と討論(6)
第15回:総括
 
Plan   
1. Introduction
2. Reading Documents on Grammar, Discussions (1)
3. Reading Documents on Grammar, Discussions (2)
4. Reading Documents on Grammar, Discussions (3)
5. Reading Documents on Grammar, Discussions (4)
6. Reading Documents on Grammar, Discussions (5)
7. Reading Documents on Grammar, Discussions (6)
8. Mid-term Summary
9. Reading Documents on Language Situations, Discussions (1)
10. Reading Documents on Language Situations, Discussions (2)
11. Reading Documents on Language Situations, Discussions (3)
12. Reading Documents on Language Situations, Discussions (4)
13. Reading Documents on Language Situations, Discussions (5)
14. Reading Documents on Language Situations, Discussions (6)
15. Summary
 
成績評価の方法・基準   
学期末レポート、及び平常点や授業時における報告などを勘案し総合的に評価する。
 
Grading system for assessment   
Comprehensive grading based on the end-term report, class participation and reports given in class.
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。
教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
 
Preview/review   
Prepare for and review the content of each class and follow instructions.
 
履修上の注意   
受講者は発言や討論など積極的に授業に参加することが求められる。
「授業の計画」に記した各回の学習事項のうち、毎回15分程度に相当する練習について、アクティブラーニングとして課題を課す。
 
Notes   
Active participation in class is required, such as voicing questions or comments during discussions.
15 minute exercises will be assigned each week as active learning.
 
教科書  
備考 To be assigned in class.
 
参考書  
 
使用言語  
日本語(J)
 
ページの先頭へ