|
|
|
|
|
|
|
Introduction to Indonesian Linguistics
|
|
|
インドネシア語文法の再整理を行ない、理解を深める。
|
|
|
The aim of this course is to review and reorder the knowledge of Indonesian grammar to obtain a better understanding of the Indonesian language.
|
|
|
インドネシア語既習者を対象とし、これまでに学んだインドネシア語文法の知識の再整理を目指すべく解説していく。受講者は発言や討論など積極的に授業に参加することが求められる。
|
|
|
This class is for students who have already studied Indonesian. I will provide explanation with the aim of having students reanalyze the Indonesian grammar they have learned thus far. Students will be required to take an active role in class by commenting and participating in discussions.
|
|
|
|
|
第1回:導入(インドネシア語の特徴) 第2回:品詞論 第3回:接辞法・重複法概説 第4回:語構成と品詞との関係 第5回:動詞を形成する接辞 第6回:名詞を形成する接辞 第7回:基本文構造 第8回:中間まとめ 第9回:文法構造と情報伝達構造 第10回:人称形構文(1)構文の基本 第11回:人称形構文(2)他言語との対照 第12回:機能辞 yang の用法 第13回:音声と音韻 第14回:インドネシアの言語状況 第15回:総括 定期試験
|
|
|
1. Introduction of this course 2. Part of speech 3. Outline of affixation and reduplication 4. Relation of word formation and part of speech 5. Verbal affixes 6. Nominal affixes 7. Basic sentence patterns 8. Mid-term feedback 9. Grammatical structure and information structure 10. Patient-oriented sentence structure (1) basic concepts 11. Patient-oriented sentence structure (2) contrastive studies with other languages 12. Usage of particle "yang" 13. Phonetics and Phonology 14. Linguistic situation in Indonesia 15. Term-end feedback Final Examination
|
|
|
定期試験の成績および授業への貢献度(発言・討論)を勘案して、総合的に評価する。
|
|
|
Evaluation will be based on periodic examinations (60%), papers (10%) and daily activities and tasks (30%).
|
|
|
テキストに予め目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 教員の指示に従って、参考書等を利用しながら授業後の復習を行なうこと。
|
|
|
Students are required to check up on each topic in advance to consider problems or questions. Review of contents will be required after each session. Further information about preparation and homework will be announced in the class when necessary.
|
|
|
受講者は発言や討論など積極的に授業に参加することが求められる。 アクティブラーニングとして、第5回・第6回の内容について、また第10回・第11回の内容について、それぞれ関連する論文を読みレポートを提出することを課す。 この授業は教職課程「教科に関する科目」(中高 インドネシア語)のインドネシア語学に該当します。
|
|
|
Participants are required to actively participate in class through questions, comments and discussions. For Active Learning, students will be required to read essays and submit reports pertaining to the contents of weeks 5 and 6, or 10 and 11. This class corresponds to the Indonesia linguistics course (junior high school and high school Indonesian) required for credit in the Teacher Training Program.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|