|
|
|
|
|
|
|
Basic Studies of Contrastive Linguistics A (J)
|
|
|
自分の主専攻語や学んでいる言語が,世界の言語の中でどのように位置付けられるのか,どの言語とどこが似ていて,どこが異なるのかなどについて,相対的に捉える視点を早い段階で身につける。さらに,今後,各自が特に興味を持つ言語・文化についての理解や運用能力を高めていくための素地を養成する。
|
|
|
The goal of this course is to make a better understanding of the 27 major languages taught at TUFS from a perspective of contrastive linguistics.
|
|
|
主専攻語として開講されている27言語の基本的構造や使用法の特徴,使用地域の文化・社会などについて,そのエッセンスと魅力,学習のポイント等を,などについて,各専攻語の担当教員がリレー形式で1言語1時限に集約して紹介していく。なお、言語の順序は、教員の都合により変更することがある。
|
|
|
27 languages in total are introduced. One language is introduced in one class and the lecturer will give the basic knowledge of the language such as the characteristics of the grammar and letters, and the culture and society of the area and country where the language is spoken.
|
|
|
|
|
No. | 内容 |
第1回
|
ガイダンス
|
第2回
|
中国語
|
第3回
|
ビルマ語
|
第4回
|
マレーシア語
|
第5回
|
ラオス語、タイ語
|
第6回
|
ポルトガル語
|
第7回
|
フランス語
|
第8回
|
朝鮮語
|
第9回
|
チェコ語
|
第10回
|
英語
|
第11回
|
トルコ語
|
第12回
|
イタリア語
|
第13回
|
ペルシア語
|
第14回
|
アクティブ・ラーニング
|
第15回
|
アクティブ・ラーニング
|
|
|
|
|
No. | Content |
1
|
Guidance
|
2
|
Chinese
|
3
|
Burmese
|
4
|
Malaysian
|
5
|
Lao / Thai
|
6
|
Portuguese
|
7
|
French
|
8
|
Korean
|
9
|
Czech
|
10
|
English
|
11
|
Turkish
|
12
|
Italian
|
13
|
Persian
|
14
|
Active Learning
|
15
|
Active Learning
|
|
|
|
|
毎回のコメントシートの記述による各回の授業の理解度 (50%),期末レポートによる授業時に得た知識の応用力 (50%) により評価する。
|
|
|
Comment sheet of each class (50%) The end-of-the-term report (50%)
|
|
|
初回ガイダンスで紹介する参考図書等により言語学の基礎知識について自習したうえで,各回で扱う言語に関する基本情報を下調べしてから授業に臨むこと。
|
|
|
The preparation is necessary. The students are expected to get some knowledge of the language after reading some materials that are given in the guidance as the preparation.
|
|
|
・受講希望者が400名を大幅に超えた場合は,何らかの形で受講者数を制限する。 ・受講希望者は必ず初回授業(ガイダンス)に出席すること。 ・各回で扱う言語が変更になる場合もあるので、授業でのアナウンスに注意すること。
|
|
|
In case the number of the applicants surpasses 300, the applicants will be limited to 300. The applicant must attend at the first class (guidance).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|