|
|
|
|
|
|
|
elementary Chinese Grammar
|
|
|
中国語の発音の基礎(ピンインの読み書き)ができるようになり、中国語で簡単なコミュニケーションがとれるように基礎的な文法力を身につけること。
中国文化・事情についてある程度理解できるようになること。
|
|
|
Through this course students will master basic Mandarin pronunciation (reading and writing Pinyin), as well as basic grammar. Additionally, students will gain some knowledge about China and Chinese culture.
|
|
|
中国語の発音と初歩的な文法・表現などを学習する。 なお、授業の一環として、中国語の歌などを用いて中国文化・事情を紹介する。
|
|
|
Students will study basic grammar of Mandarin and preliminary conversations. As part of the course, Chinese songs will be used as supplementary materials for students to learn about Chinese culture.
|
|
|
|
|
授業は次の計画に従って行われる。
第1回 基礎文法の復習 第2回 第8課 完了と変化 第3回 第9課 助動詞 第4回 第10課 進行・持続・未来 第5回 第8~10課の復習 第6回 第11課 「是〜的」構文・状態補語 第7回 第12課 方向補語 第8回 第13課 結果補語・複合動詞 第9回 第11~13課の復習 第10回 第14課 「把」を使った文・可能補語・選択疑問文 第11回 第15課 動詞の連用・疑問詞の活用 第12回 総復習 第13回 期末テスト 第14回 中国語映画鑑賞①(アクティブラーニング) 第15回 中国語映画鑑賞②(アクティブラーニング)
|
|
|
Class format is as follow
Lesson 1 review Lesson 2 grammer lecture 8 Lesson 3 grammer lecture 9 Lesson 4 grammer lecture 10 Lesson 5 review Lesson 6 grammer lecture 11 Lesson 7 grammer lecture 12 Lesson 8 grammer lecture 13 Lesson 9 review Lesson 10 grammer lecture 14 Lesson 11 grammer lecture 15 Lesson 12 review Lesson 13 exam Lesson 14 Chinese film study1(active learning) Lesson 15 Chinese film study2(active learning)
|
|
|
受講時の平常点(40%)と筆記試験の成績(60%)によって総合評価する。
|
|
|
Evaluation criteria: students are assessed based on in-class performance (40%) and grammar exam (60%).
|
|
|
授業前に、テキストをあらかじめ目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 授業後は、テキストの本文の音声を10回以上聴き、暗記できるようにすること。
|
|
|
Read the textbook before lecture so that you can ask some questions. Homework will include listening to CDs and memorize the text.
|
|
|
|
Details will be provided at the first lecture.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|