|
|
|
|
|
|
|
elementary Chinese Grammar
|
|
|
中国語の発音の基礎(ピンインの読み書き)ができるようになり、中国語で簡単なコミュニケーションがとれるように基礎的な文法力を身につけること。
中国文化・事情についてある程度理解できるようになること。
|
|
|
Through this course students will master basic Mandarin pronunciation (reading and writing Pinyin), as well as basic grammar. Additionally, students will gain some knowledge about China and Chinese culture.
|
|
|
中国語の発音と初歩的な文法・表現などを学習する。 なお、授業の一環として、中国語の歌などを用いて中国文化・事情を紹介する。
|
|
|
Students will study basic grammar of Mandarin and preliminary conversations. As part of the course, Chinese songs will be used as supplementary materials for students to learn about Chinese culture.
|
|
|
|
|
授業は次の計画に従って行われる。
第1回 オリエンテーション 発音1 第2回 発音2 第3回 第1課 人称代名詞・連体修飾・判断動詞 第4回 第2課 指示代名詞・疑問文 第5回 第3課 動詞・量詞 第6回 第1~3課の復習 第7回 第4課 形容詞 第8回 第5課 場所を表す・「在」と「有」 第9回 第6課 前置詞 第10回 第4~6課の復習 第11回 第7課 動作と時間 第12回 総復習 第13回 期末テスト 第14回 中国語映画鑑賞①(アクティブラーニング) 第15回 中国語映画鑑賞②(アクティブラーニング)
|
|
|
Class format is as follow
Lesson 1 orientation pronunciation1 Lesson 2 pronunciation2 Lesson 3 grammer lecture 1 Lesson 4 grammer lecture 2 Lesson 5 grammer lecture 3 Lesson 6 review Lesson 7 grammer lecture 4 Lesson 8 grammer lecture 5 Lesson 9 grammer lecture 6 Lesson 10 review Lesson 11 grammer lecture 7 Lesson 12 review Lesson 13 exam Lesson 14 Chinese film study1(active learning) Lesson 15 Chinese film study2(active learning)
|
|
|
受講時の平常点(40%)と筆記試験の成績(60%)によって総合評価する。
|
|
|
Evaluation criteria: students are assessed based on in-class performance (40%) and grammar exam (60%).
|
|
|
授業前に、テキストをあらかじめ目を通し、疑問点を授業中に質問できるように準備しておくこと。 授業後は、テキストの本文の音声を10回以上聴き、暗記できるようにすること。
|
|
|
Read the textbook before lecture so that you can ask some questions. Homework will include listening to CDs and memorize the text.
|
|
|
|
Details will be provided at the first lecture.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|