タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
英語B2   
時間割コード
150519
担当教員(ローマ字表記)
  杉田 磨理子 [SUGITA Mariko]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 秋学期 月5 -
授業題目(和文)   
リーディングとストラテジー
 
Title(English)   
Reading & Strategies for Reading
 
授業の目標   
① 様々なテーマについて書かれた英文を読む
② 語彙力(academic words, multi-word expressions and topic-related words)をつける
③ 読解方略

 
Goals of the course   
Students in this class will be able to:
① read a wide variety of rich, thematically-based content
② learn academic words, multi-word expressions and topic-related words
③ use strategies for reading
 
授業の概要   
①授業はテキスト中心に英語で行う ②語彙習得 ③トピックに関してディスカッション ④あらかじめ範囲を指定しておき、小テストを行う ⑤グループ・ペアワークを行う 
 
Overview of the course   
1.Textbook 2. Acquire academic and multiword vocabulary  4. Group/pair discussions 5. Quizzes 6. Reading strategies 7. Assignments
 
キーワード   
Reading and Strategies for Reading
 
Keywords   
Reading and Strategies for Reading
 
授業の計画  
No.内容
第1回 オリエンテーション
Unit 1 Reading 1
第2回 Unit 1 Reading 2
第3回 Unit 2 Reading 1
第4回 Unit 2 Reading 2
Unit 3 Reading 1
第5回 Unit 3 Reading 2
Unit 4 Reading 1
第6回 Unit 4 Reading 2
Unit 5 Reading 1
第7回 Unit 5 Reading 2
Unit 6 Reading 1
第8回 Active Learning
Review 1
第9回 Unit 6 Reading 2
Unit 7 Reading 1
第10回 Unit 7 Reading 2
Unit 8 Reading 1
第11回 Unit 8 Reading 2
Unit 9 Reading 1
第12回 Active Learning
Review 1
Unit 10 Reading 1
第13回 Unit 10 Reading 2
Unit 11 Reading 1
第14回 Unit 12 Reading 1
第15回 Review
第16回 Term-end Achievement Test
 
Plan  
No.Content
1 Introduction
Unit 1 Reading 1
2 Unit 1 Reading 2
3 Unit 2 Reading 1
4 Unit 2 Reading 2
Unit 3 Reading 1
5 Unit 3 Reading 2
Unit 4 Reading 1
6 Unit 4 Reading 2
Unit 5 Reading 1
7 Unit 5 Reading 2
Unit 6 Reading 1
8 Active Learning
Review 1
9 Unit 6 Reading 2
Unit 7 Reading 1
10 Unit 7 Reading 2
Unit 8 Reading 1
11 Unit 8 Reading 2
Unit 9 Reading 1
12 Active Learning
Review 1
Unit 10 Reading 1
13 Unit 10 Reading 2
Unit 11 Reading 1
14 Unit 12 Reading 1
15 Review
16 Term-end Achievement Test
 
成績評価の方法・基準   
①受講時の平常点 ② 期末テスト ③小テスト ④ グループ・ペアワーク貢献度 ⑤提出物
①~⑤を総合評価する。
 
Grading system for assessment   
①In-class performance (active participation, discussions, etc.) ② Final examination ③Quizzes ④ group/pair work ⑤ Assignments
Evaluate ①~⑤ comprehensively.
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
しっかり予習・復習することが求められる。教員の示した課題について次の授業までにまとめてくること。
 
Preview/review   
Students are expected to read each assigned reading and answer qestions. Answer sheets are due at the start of each class.
 
履修上の注意   
授業への貢献度を重視する。しっかり予習・復習し、積極的に授業参加することが求められる。提出物の期日は厳守。
 
Notes   
Students are expected to attend and actively participate in all class meetings for the full class period. Students are required to meet the submission deadline of assignments. If extenuating circumstances arise that prevent you from meeting the requirements, please talk to me immediately.
 
教科書  
教科書1 ISBN
書名 A Good Read Book 3
著者名 Carlos Islam & Carrie Steenburgh 出版社 CENGAGE Learning 出版年 2008
備考
 
参考書  
 
使用言語  
英語(E)
 
ページの先頭へ