タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
英語B3   
時間割コード
150351
担当教員(ローマ字表記)
  森田 京子 [MORITA Kyoko]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 金4 -
授業題目(和文)   
 
Title(English)   
Academic English: Theme-based [Multicultural Japan and the US]
 
授業の目標   
 
Goals of the course   
The goal of this course is twofold:
1) to increase critical awareness of race/ethnicity and social minority issues, and
2) to develop multi-perspectives on pluralism in the US and Japan.
 
授業の概要   
 
Overview of the course   
The class will be interactive, including presentations and discussions. Students will be assigned to introduce one minority group in the US (Mid-term) and another in Japan (Final) to the class, provide their current issues, and facilitate class discussions.
 
キーワード   
 
Keywords   
 
授業の計画   
 
Plan   
W1: Introduction
  Critical reading & Documenting quotations
W2: Unit 5 & 7
W3: Unit 10 & 20
W4: Unit 3 & 9
W5: Unit 2 & 16
W6: Unit 15
W7: Unit 12 & 14
W8: Unit 13 & 17
W9: Unit 1 & 11
W10: Unit 6 & 8
W11: Unit 4 & 18
W12: Final Presentation I
W13: Final Presentation II
 
成績評価の方法・基準   
 
Grading system for assessment   
1) 30% Active participation
2) 40% In-class activities and assignments
3) 30% Final project
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
 
Preview/review   
Students are constantly required to read and write summaries of homework articles and critically review the contents in order to actively participate in class discussions.
 
履修上の注意   
 
Notes   
Students need to show up at the first class meeting for enrollment. Also, be punctual.
 
教科書  
教科書1 ISBN 978-4-7919-1279-
書名 Ethnic Minorities in the U.S.A.
著者名 Yoshiharu Kawamura and Robert Muraskin 出版社 SEIBIDO 出版年 2014
備考
 
参考書  
参考書1 ISBN 978-4-641-28122-
書名 エスニック・アメリカ : 多文化社会における共生の模索
著者名 明石紀雄, 飯野正子 著, 出版社 有斐閣 出版年 2011
備考
 
使用言語  
英語(E)
 
ページの先頭へ