タイトル
     2017 年度   世界教養プログラム
  
英語B3   
時間割コード
150341
担当教員(ローマ字表記)
  松本 浩欣 [MATSUMOTO Hiroyoshi]
授業開講形態 授業形態 単位数 学期 曜日・時限 実務経験のある教員による授業
    1 春学期 火5 -
授業題目(和文)   
Academic English: Theme-based
 
Title(English)   
Academic English: Theme-based
 
授業の目標   
春学期は、移民受け入れ国であるオーストラリアの教育を概観する。オーストラリア観光局が提供する学習素材や、オーストラリア連邦政府が提供する、公認留学エージェントの資格取得用の教材を用い、オーストラリアという国とそこで行われている教育について、基本的な知識を獲得する。
 
Goals of the course   
Using as much English as possible over learning about education in multicultural Australia. The course deals with African countries as sources of migrants. By the end of the course, students can have a general view of Australia and Australian education.
 
授業の概要   
基本的に素材は事前に読み込んでくることになるため、内容理解の確認と、補充素材による発展読解、ディスカッションも行う。公認留学カウンセラーの資格取得には別途試験があるため、本講座ではあくまで素材として扱い、受験は任意によるものとする。適宜、理解度を確認する目的でディスカッションや論点整理などを行う。
 
Overview of the course   
This course aims overviewing education in Australia as a migration destination and a multicultural country. Students will learn through materials to train education agents, offered by Federal government of Australia. Actual trial to take qualification is optional, but this course goes along the exam preparation materials. To enrich the course, active discussion and presentations will be required.
 
キーワード   
オーストラリア、教育、移民、難民
 
Keywords   
 
授業の計画   
Lesson 1: Guidance: General Information about the Course
Lesson 2: History and Education of Australia
Lesson 3: Australian Schools
Lesson 4: Active learning 1: Preparation for Poster Session and Presentation -Choose one state or territory in Australia and make an attractive poster-
Lesson 5: Poster Session and Presentation
Lesson 6: Educational Regulations and
Lesson 7: Educational Regulations and Legislation 2
Lesson 8: Working Effectively in International Education
Lesson 9: Professional Standards and Ethics
Lesson 10: Studying in Australia: Choose your destinations: Plan to Study Abroad
Lesson 11: Group Presentation Preparation about Australia
Lesson 12: Active learning 2: Choose one topic about Australia and make a group presentation
Lesson 13: Presentation Session
Lesson 14: Bridging for further topics : Transnational Education and Refugees
Lesson 15: Conclusive Discussion
 
Plan   
Lesson 1: Guidance: General Information about the Course
Lesson 2: History and Education of Australia
Lesson 3: Australian Schools
Lesson 4: Active learning 1: Preparation for Poster Session and Presentation -Choose one state or territory in Australia and make an attractive poster-
Lesson 5: Poster Session and Presentation
Lesson 6: Educational Regulations and
Lesson 7: Educational Regulations and Legislation 2
Lesson 8: Working Effectively in International Education
Lesson 9: Professional Standards and Ethics
Lesson 10: Studying in Australia: Choose your destinations: Plan to Study Abroad
Lesson 11: Group Presentation Preparation about Australia
Lesson 12: Active learning 2: Choose one topic about Australia and make a group presentation
Lesson 13: Presentation Session
Lesson 14: Bridging for further topics : Transnational Education and Refugees
Lesson 15: Conclusive Discussion
 
成績評価の方法・基準   
期末レポート (20%) 、プレゼンテーション (40%)、コメントシート(10%)、平常点(30%)
 
Grading system for assessment   
Term report (20%) 、Presentations in class (40%)、Comment sheet(10%)、Normal point(30%)
 
事前・事後学習【要する時間の目安】   
毎回の授業には、指定された参考文献をあらかじめ読んだ上で出席すること。また別途指示により、オンライン教材による学習も課される。
 
Preview/review   
Comprehensive reading before attendance is always required. Online learning is sometimes required when asked.
 
履修上の注意   
 
Notes   
 
教科書  
 
参考書  
 
使用言語  
英語(E)
 
ページの先頭へ